Jag gör väl så gott jag kan...

Varför blir folk så arga?
Det är inte som att jag sitter i kassan och tänker att " Nu jävlar ska jag lura er på pengar. Nu ska ni få betala dubbelt."
Det är som att vi i kassan skall vara felfria. Det är vi inte.
Här skall jag släppa en nyhet. Vi är människor. Vi gör fel.
Dessutom föjer även här en nyhet: Vi knappar inte in några priser. Allt ligger lagrat. Vi drar streckkoden och så ploppar priset upp. Vi slår in PLU- numret och så ploppar priset upp.
Är det fel pris är det alltså inte kassörskans fel. Ändå är det vi som får skiten. Det är ju egentligen inte så konstigt eftersom vi är den första folk möter när man fått betala fel. Och jag lovar- vi vill rätta till om vi gjort fel. Jag lovar.
Men är det så nödvändigt att bli arg?

Det är dessutom inte ens fel ibland.
Igår skällde en dam ut mig tills tårarna nästan rann på mig för att det stod att det var 50% rabatt på skylten vid jeansen. När jag ringde och kollade visade det sig att det var 50 kronor det stod på skylten och det hade dragits av i kassan.
Är det nödvändigt att bli så arg?
Jag hjälper till. Jag rättar till felen. Eller vi. Det är som att folk utgår från att vi inte vill. Från att vi vill luras. Från att vi skriver 50 kronor rabatt när det är 50 %. Bara för att folk skall få betala för mycket.

Vi sitter i kassan. Ni kunder får, enligt muntliga bestämmelser behandla oss hur ni vill. Kunden har ju alltid rätt. ( Även när dom har fel. )
Men är det inte så att vi i kassan är människor med känslor som inte kan ta hur mycket skit som helst?




Bloggen skrivs för övrigt från Mölnlyckes bibliotek. Lånedator. Känns fräsht.

Puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0