Lusekoftor och elaka 14-åringar

Norgeveckan har varit bra... Vi kom bra överens och det flöt på. Trist dock att 14- åringar inte vill va med nån som inte är som alla andra, och att den norska städtanten flippade två gånger och INGEN (inte ens ledarna) förstod vad hon sa... Lusekofta! Lär dig prata..!
Sömn var även en bristvara under veckan, så igår när Rob va här fick jag höra mer än en gång att jag såg sjukt sliten ut. Tack för det.

Dessutom tycker jag att det är riktgit jävla skitjobbigt att vi inte kan ses. Att allt vi gör går om varandra. Eller allt du gör. Hela tiden. Det är inte jag som är konstant uppbokad... 
Vi kan ju ses mer än en dag i veckan typ... Eeeeh... Efter sommaren.... Det tycker iallfall inte jag är så kul... Är det bara slumpen eller är det kanske inte ömsesidigt..? Inte vet jag.. Men snart ger jag upp...

Krama mig...

Puss*

Midsommarrapport

Kvällen tillbringades hos Karin. Himla trevligt var det och mat hade vi så vi skulle kunnat göda hela Mölnlycke. Blev en nyttig frukost av det... För att göra en lång historia kort följer här en liten snabbresumé:

Kvällens:

Händelse: Christian slängde (av någon anledning) ut fintasteken på gräsmattan. (detta var långt in på kvällen när vi alla va mätta o glada, men inte lika förfriskade som ch... ) två minuter senare kom grannkatten smygandes och norpar åt sig hela steken. En syn för världen. Karin skrattar fortfarande...

Uttryck: Erik " Egentligen är det fräckt att kroppen kan skilja på gas och fast. " utan att gå inte på detaljer kan vi alla konstatera att det i vilket fall som helst är himla tur.

Godaste: Färskpotatis med gräddfil o gräslök slår det mesta.

Partytrick: Vattenpipan. Philippa hade med sig sin vattenpipa och där satt vi. ute i kylan, fast det va varmt. Jag konstaterade även att jag inte har några lungor. Röntga kanske?

Plask: Emelie, Ch och Philippa som hoppade på den genomblöta studsmattan... Plask när alla tre ramlade i en stor hög. Blött.

Humor: Aldrig förr har Kopps varit så rolig. Fan vilken humor. Insåg även att det gick bra att blunda och ändå se framför mig vad som hände. Sett filmen för många gånger då? Mhmm...

Duracellkanin: Erik vägrade sova trots att klockan va morgon. Jag fick rycka in och vi spelade Våghals till klockan halv 4. Jag vet allt, men säger inget... HAHA!

Saknad: Det vet du... Jävla pannben... :P

En kort historia blev visst lång. men så kan det va... Helt underbar kväll. Vilket gäng alltså... :)

Nu ska jag ta mig i kragen. Måste tvätta lite till inför imon. Ska till Norge i 5 hela dagar.. Har varken tvättat eller packat. Och bussen går 08:00 imon bitti. Seeegt.

Ta hand om er. Och. Don't drink and drive.

Vill ha här. Nu.

Puss*


Världsproblem

Plattången är trasig. Glapp i kontakten så när jag ska använda den måste jag värma upp den. sittandes blick stilla. sen platta lite (då stänger den av sig) . sen värma upp igen. och så fotrsätter det. Jag måste köpa en ny. Nu.

Kameran är dock inlämnad och ska lagas. Hoppas, hoppas, hoppas jag får den innan Ayia Napa.

Dessutom skall genier avlas och tröstätningen fortsätter.

Trevlig midsommar för helvete! Det kanske blir inget vatten istället. Vem fan vet?

Puss*

Sommarregn

Idag är det midsommarafton. Det regnar. Som vanligt. Men det skiter jag i. För jag ska ha vit klänning och va jävligt glad ändå. Inget i hela världen ska få mig på dåligt humör. Trots att två pers har backat ur (himla dålig stil. Men, inget kan få mig på dåligt humör) så kommer det bli grymt. Vilket jävla gäng. Saknar dock min Sill. Kan ju inte va på två ställen samtidigt...  Men om jag har tur får jag klappa lite på dig på kvällen, och inte bara äta din namne med gräddfil... hahaha! Du är min babe!

Jag kan konsten att drömma mig bort och tänka. För att sedan slås tillbaka till verkligenheten och bli besviken. Allt som oftast. Vad fan trodde jag??!

Och. För alla som vill veta så kom inte det platta fall som jag trodde skulle komma. Ibland kan jag. Duktiga Emelie... :)

Det skumma va igår... Min mobil va helt tyst hela dan. Ringde en gång. Men mellan kl 18- 20, när jag inte kunde svara, hade hela bekantskapskretsen ringt 10 gånger var. Minst. Hur funkar det liksom.. :P haha!

En vecka igen. Det går nog... Nog.

Puss*

Vad fan hände?

Imorse när jag vaknade hände nåt skumt. det har inte hänt förr, och sannolikheten att det ska hända igen är ganska liten. jag dammsög hela huset. alla tre vångingarna. hur ofta händer det liksom.. ? undrar dock om nån kommer märka det... haha!

ikväll blir det shopping på Maxi. mat skall inhandlas inför imon. Mysmiddag hemma hos Karin. Kommer bli grymt. Med vatten.

Min kontaktuppsägning går inte så himla bra... Låt mig va!

Jag vill va med dig.

puss*


Bowlingkungen

Dagen har bestått av följande:

1. Solning utan vind på altanen. jag svettades sönder, men blev liiite brunare... (eller rödare beroende på vilken person i min bekantskapskrets man frågar. )

2. Bowling med E här i Mölnlycke.. ja.. det va en upplevelse. det va hon och jag. till vänster om oss 200 10åriga killar. till höger om oss 200 50åriga "proffsbowlare". om man nu kan va det..

har funderat på det. man borde ju kunna träna in exakt hur man ska göra. det ser ju likadant ut överallt. alla har ju sitt eget klot. alltså borde det ju inte va så jävla svårt. tänk vilken annan sport som helst. ta fotboll. olika lag. olika spelare. hästhoppning. hästen måste man kommunicera med. kanske inte "går" alla dagar. skidskytte. olika banor. olika väder. ska jag fortsätta??! fan. bowling är ju en helt meningslös sport. (kan det kallas sport? nej... kanske inte..)

3. Bokade och betalade resan till Ayia Napa. vilket gäng, brudar. vi kommer ha sjukt kul. jag ska dricka vatten. har hört att det är nyttigt. men enligt inrådan av Rob får man inte dricka mer än 14 liter. då kan man bli förgiftad. ska försöka hålla mig... och. jag kommer sola. mm... bada i klarblått vatten. och kanske eventuellt ta en (vatten)drink vid poolen.. :) like.. :)

4. Matlagning. och det gick tydligen att äta. eller så vågade familjen inte säga nåt. har iaf inte hittat pasta i blomkrukorna... det måste va ett bra tecken...

5. Harry Potterläsning. har börjat läsa om femte boken. den som kommer på bio nu. 13 juli är ett heligt datum. Malin, jag är inte säker på att jag kan hålla mig, men jag kan se den två gånger.. :)

6. Promenad med Sissel. Efter mycket övertalning. men du ser... det lättade i näsan. lyssna på mina argentinska knep.. haha!

7. Ett jävla missförstånd. men det är bara för att jag saknar dig.

puss*


Kung

Det är jag som är kungen av tröstätning. jag kommer bli sjukt tjock om det fortsätter såhär. det är inte bra.


puss*

Aldrig mer

Aldrig mer en helg som denna.


FAN va du är snäll.


puss*

Sill och Fläsk

klockan 10:10 i morse ringde telefonen. det va Sissel. men panik i rösten deklarerade hon att hon hade "AStråkigt !!!" (på grov göteborska). vänlig som jag är lät jag flickan leka med mig en stund. eller ja... det blev ju hela dan, men ändå...
kortspel och Romeo och Julia. ( med leonardo di caprio. fan va fin han är i den filmen. så också den enda. gillar även skarpt att dom pratar på vers, trots en ganska kass översättning. )

besökte även sissels tillfälliga lägenhet i staden samtidigt som jag köpte ett halsband till Ellen (?) . ska på student imon till någon jag inte vet vem det är . eller jo det vet jag . en av dom. en o en halv. dom är tre stycken som ska ha festen tillsammans. känner en o en lite grann. men inte den tredje. köpte halsband till den halva idag.
på kvällen ska vi ut.

och på fredag kommer Lisa. fan va kul det ska bli. kiss och bajs återförenas en hel helg. kommer rocka sönder oss.

fick det idag. ett förlåt. om än 2 och ett halvt år för sent. men det gör inget. för ett förlåt är ett förlåt. och det värmde. tack... och du.. jag förlät dig för länge sen. men det känns skönt att du mått lite dåligt. det va iaf himla kul så länge det varade... :)

puss*

Älskade underbara

Egentligen är det himla skumt att jag kan sådär totalt uppslukas av musik. 50% av min familj ka liksom inte förstå hur man kan bara lyssna på musik. att bara låta det ta tag i en och låta varje hårstrå på hela kroppen resa sig. hur man kan sitta där och låta huvudet bli helt tomt. bara upplyft av ljuva toner och tung bas. underbara älskade pappas högtalare som kan väcka grannen trots att inte ens hälften av kapaciteten är utnyttjad. blåsa rent takegångarna. det är skönt. jag gillar det. så att golvet skakar. det är underbart.


jag älskar dig mitt ägg. du är allt...

puss*


Var tog veckan vägen?

Halva denna veckan har bestått av sol och vin. typ.

i torsdags tog Hulebäckarna studenten så jag och Sara pallrade oss ner till skolan för att titta på Lövet som sprang ut. Fan va varmt det va. solen stekte. jag svettades som ettt as och va tvungen att snabbduscha hemma innan mottagningen. där fanns himla go mat o vin. och även Mimmi från klassen.

på vägen hem tog jag vägen förbi David som även han sprang ut denna dag. Där möttes jag av ett glas champagne.
ingen mat och inget vatten och sen massa alokhol kan ju bara sluta på ett sätt. så när Rob kom var jag inte helt stabil och skyller alla förluster i kubb på dagens bravader. så är det.

Fredagen tillbringade jag på en buss. och lite hos Lisa i Jönköping. (Eller mest hos Lisa men det kändes som en evighet på bussen... )hon tog ju även hon studenten. Där var det lika mycket sol ( jag fick en himla konstig bränna efter klänningen. kanske kan jobba bort den? med mitt pigment? njaa... ) och vin som dagen innan så när jag sedan satte mig på bussen somnade jag som ett barn. var inte helt stabil i mittgången...

Syster har nu även hon blivit klar med skolan, fast nivån högre. Stort grattis till detta. Hemma blev det party med släkt och vänner. trevligt även det och vin även här. Alkoholistvarning? Nejdå.

När kvällen löd mot sitt slut och natten tog vid (typ... ja... hmm.. kl 23... ? ) kom Rob och hämtade mig och trots att det inte blev utgång utan en värdelös film istället va det trevligt.
På morgonen dagen efter var det bara att bege sig ut i solen i Elinors bikini o Robs badbyxor o plaska lite i babypoolen. Fan va kallt. men skönt efter massa sol.

Imorgon. vad händer då? sola och stan. det är min plan. sen vet man ju aldrig. jag är öppen för förslag. typ...

Lev väl och kör försiktigt.

Puss*

MMS

fick himla skumma mms igår. och i morse. but i like it. and you know it... :P hahaha!

fick även ett skumt samtal på nattkröken. hmm... ja ja... whatever...

dagen har börjat lugnt, som vanligt... solat lite och målat naglarna... som det ska va. måste ladda lite inför imon. student. jag vill med. igen. en gång till. ska gå om. omvårdnad. och praktisera på thorax-kirurgin... har hört att det är fett där.

vad händer idag? INGET! somliga tycker det är skönt. jag får panik.

för övrigt har jag kommit på att jag gillar bruna fötter. tre skumma fetisher. händer, munnar och bruna fötter.

TAPPA TOFFLA!

puss*

Friluftsdag

har idag varit på friluftsdag. var man så elak i åttan? va jag det? jag hoppas inte det. det är hemskt att se.
gick för övrigt runt delsjön och lekte lekar. jobbigt. va sjukt varm när jag kom hem...
funderade lite och kom fram till att jag verkligen inte inte inte vill gå åttan igen. jag känner igen mig i dig...

gav sissel en teaser och hon kom hit fortare än en skållad bäver. låg sedan i skuggan av mitt körsbärsträd i tre hela timmar, lyssnade på gamla goda Metallica, REM och annat bös och fördjupade oss i gårdagen. ägg och bacon är även det en bra kombo. hur kommer det sig att jag får så skumma smeknamn (kan det kallas det???! )... ? kräftan Arnold. HUR fan gick det till? hahaha!

annars har det inte hänt så mycket mer än att jag och syster har ringrostat loss lite och hjulat på gräsmattan... (pappa sa att grannbarnen var grymma på det och jag tackar och tar emot som deras gamla läromästare... ) himla mycket sommar över det. intog även årets första utomhusmiddag med familjen idag. mamma kom med förslaget om varje vecka ledig onsdag. det skulle vi gilla... :)

om en dum i huvet o en dum i huvet får barn blir det helknäppt. LID med mig..! haha!

vi är systrarna " hård men rättvis" och "vänlig men bestämd, fast mest bestämd".

Kräftan Arnold is now loggin' out. with greetings to Tha Beff!

puss*

Hur?

Allt rätt. hela tiden. hur gör du?

puss*


Vilken helg!

Underbart! jag är ledig. på måndag behöver jag inte åka till frölunda. har min lilla "semester" nu. vet inte om man kan kalla det för semester från ett sommarjobb men jag skiter i det och gör det ändå...

började lördagen med att finkamma hela stan och lyckades komma hem med 3 toppar 2 klänningar och en väska. och studentpresent till lisa. trodde jag inte att jag skulle hitta, men jorå! kungen av shopping...

tillbringade lördagskvällen med Rob. kollade på matchen... (vilken skräll! tur att man inte är dansk. hade skämts ögonen ur mig...) softade o gick promenad.. himla trevligt...

söndagen var lite mer aktiv. eller inte så aktiv kanske. mest sunkig. deltagande i en freakshow, som syster beskrev det hela. solade lite på morgonen. (tolv) sen brakade det loss... mamma o pappa kom hem och talade vänligt men bestämt om att gräset måste klippas. (med undertonen Emelie, Carolina. ut o klipp gräset. NU! ) snälla som vi är greppade carro gräsklipparen, och jag trimmern. syster iförd gummistövlar med stålhetta, eftersom hela familjen är mer eller mindre skraja efter den dagen då pappa nästan kapade alla tårna under gräsklipparen(fråga inte hur det hela gick till.... ) . sen den dagen är det strängt förbjudet att klippa gräset utan stålhetta.
när jag ändå var igång passade jag på att göra mitt rum mindre hälsovådligt genom att ta bort det 1 cm dammlager  som låg på golvet. kan numera andas i rummet igen, utan att behöva hosta som en gammal rökare. skönt.

solade en stund till och sen bar det av mot duschen. himla välbehövlig efter timmar av sunkerier i sol o gräs...

ska leka med emelie ikväll. kul. det va längesen. för länge sen.

få mig att sluta tänka.

puss*

Ruinerad

Skulle till tandläkaren idag. började med att fundera på hur jag skulle komma dit. det va tydligen krångligare än jag trodde.. skulle cykla tänkte jag mig. min cykel var dock inhängd i garagets inersta mörka gång och det va omöjligt för mig med armmuskler som en guldfisk att få ner den. kollade då mammas cykel. insåg snabbt att det inte heller skulle fungera när jag testade bromsarna. det är fotbroms. eller ska va. men nu va det bakåttramp. tog typ sådär. haha! inte alls.
det slutade i vilket fall som helst med att jag tog Röda faran. Galet sjukt va kul det va att åka moppe! måste göra igen. har inte gjort det på himla länge. körde iofs johans jättemoppe förra sommaren, men det är ju inte samma sak. den har ju växlar. det har inte min röda skönhet.

väl framme hos tandis var jag inne i 15 minuter till det blyga priset av 537 kronor. det svider att bli stor. och inte ett enda jävla klistermärke fick jag.

jobbet va sjukt segt, men säljrekord för min del. bra jobbat. :) har även spenderat en stor del av dagen i telefon. mest lisa. vi har försatt oss i dumma sitsar. eller bra. beroende på hur man ser det.

jag har träffat godhet. 100% välvilja. mot alla. hela tiden. underbart!

puss*


RSS 2.0