Svullna ögon

Jag ska sjunga idag. Vi har konsert med kören och mina ögon är assvullna. Det är inte allt för hett, men jag får helt och hållet skylla mig själv.

Sänkte medelåldern brutalt på Excet igår. Efter födelsedagsfirande av min moder åkte jag till stan för att träffa Emelie och hennes före detta kollega från Duka. Kollegan är 26. Hennes vänner var även där. Den yngsta va 24 tror jag. Jag kände mig en smula ung, men inte ens i närheten av känslan när alla gamlingar och vi traskade förbi VIP-kön och in i trängseln på Excet. Medelåldern låg på kanske 25-30. Jag var rena barnet. Men det va sjukt kul, därav mina svullna ögon...

Har insett att jag ska jobba sju dagar nästa vecka och klämma in ett slag till personalfest under helgen. Jag kommer antingen somna eller bli skitfull av ingenting, så det kan bli himla spännande... Haha!

Skall för övrigt även denna vecka bo hos Karin, vilket gör att det kommer bli tomt på bloggfronten. Inte i mitt huvud, men på riktigt liksom...

Längtar brutalt til onsdag och Grey's Anatomy. Det slutade ju så spännande sist att jag funderade på att göra nåt olagligt och ladda ner hela säsongen, men eftersom det va tomt på datorbordet gick inte detta vägen... Damit!




You got a fast car
But is it fast enough so we can fly away
We gotta make a decision
Leave tonight or live and die this way
( Tracy Chapman- Fast car)

Beslut...

Puss*


Jag är Beroende

Addicted to tha blogg.
Har bott hos Karin denna veckan eftersom Ch var i Västerås. Därför har jag inte haft någon dator. Därför har jag inte kunnat blogga. Därför har jag funderat och tänkt och bloggat i huvudet. Jag har verkligen saknat bloggandet. Det är sjukt att man kan bli beroende av en sån sak...

Veckan har mest bestått av jobb. Och lite Karin med. Vi jobbar om varann, och softar på kvällen. Har vart en skitbra vecka egentligen. Segt bara att sitta i kassan mellan 11 och 20. Nacken gör himla ont efter ett tag. Jag har en kassapunkt. I nacken. På samma ställe varje gång gör det ont. Det är konstigt. Såg idag att massören på jobbet är bokad nästa vecka med. DOH!

Karin lämnade dock mig i torsdags (igår) för en liten tripp till danskarnas land. Passade då på att lämna henne med för Göteborgskusten och Marstrand. Ett besök med Cigge i hans ENORMA sommarstuga. Fantastiskt fin. Behöver man verkligen tre ( eller va det fyra?! ) duschar på ett sommarställe? Som ligger 20 m från vattnet? Och en egen bastu när det finns ett litet asgulligt bastuhus? Eller för den delen tre våningar och ett gigantokök? Hmm.... Ja! Det behöver man! Måste. Ha. Nu. Ge. Mig. Materialist. Ja. Stolt. Erkänner.

God mat lagades (av Cigge, thank God att jag slapp...) och jag drack rödvin och tyckte det va gott. ( vuxenpoäng?! )
Valde vid halv ett- tiden ett av dom 55 sovrummen för nattens sömn, innan det bar av till storstaden igen med allt vad det innebär. Maxi och kassan. Ont i nacken...

Börjar lära mig PLUkoderna i rasande fart. Massa kunder som sagt " det va fart i dig" och "oj va snabb du är". Inte illa för att va ny..( Typ... Det är ju samma system som mitt förra jobb, men ändå...)

Ser fram emot personalfesten nästa lördag. Den stora snackisen i lunchrummet. Och hur kommer det inte va på måndag då??! Haha! Lyckades även byta bort min 8 till 16 tid dagen efter till 18 till 22. Det känns liksom bättre...

Veckans skratt: PLU 2107, Frallan Frasse. Haha! Frallan Frasse!!! Haha!

NU ska jag sova. 

Puss*


Tack. För igår.

Tack. Tack för att ni kom. Tack för presenter. Tack för att ni ville fira med mig. Tack för att ni tänker på mig. Tack för all värme. Tack för all kärlek. Tack för att ni finns. Tack. Vänner är det bästa man kan ha.

Gårdagen var underbar. Kan inte säga mer än så. Fantastiskt. Jag hade skitkul. Massa mat, prat och skratt. Hela Argentinagänget kom. Alla vänner. Den lilla släkt jag äger och har.
Massa vin blev det med. Och det va faktiskt konstigt att vi hann med bussen, och det va jävligt kul att komma ner i hallen och så va det fullt av folk där. Folk som ville fira. Mig.
Vad ska man med pojkvän till när vänner finns?

Så till slut, det gamla välkända ordspråket. Som föddes för... Tja... Vad ska vi säga... Fem år sen...
" Kärlek suger- ät bajs. "

Puss*


Icamaster

Nu är jag Icamaster igen. Första dagen (igår) gick som en dans och det va precis som vanligt. Bara att istället för att sätta upp en av varje sätter man upp 50. Maxi är liiite större än en IcaNära... Kassan gick bra. Klockrent, sa chefen... :)
Det grymmaste är att det finns gym och en arbetsmassör som man kan gå till. Alldeles gratis. Himla skönt. Massagen alltså. Inte gymmet... :P Karin och jag skall för övrigt som de nyblivna kollegor vi är försöka gymma lite... Det brukar ju gå så bra när man bestämmer sig... Haha!
Tränade lunchpass idag, eftersom jag va ledig. Ett grymt asbra pass är det.

Senlunchade med Malin och regndansade till stan och köpte jobbskor. Hur sköna som helst. Walkingskor. Gött. För det är liksom det jag gör. Går, alltså. Hela tiden.

Imorgon är det lördag. Då kommer det massa folk. Massa fest. Fan va kul det ska bli. Jag och mamma lagar mat upp över öronen på oss alla...

När du mår dåligt mår jag dåligt. 2005.




Att det kan finnas så mycket tankar och frågor som bara vill ut.

Ibland:
För det är allting eller inget
Ingen tid att vänta på
Du måste stanna eller gå
( Carola- Stanna eller gå)

Men ibland...:

If I lay here
If I just lay here
Would you lie with me
And just forget the world?
( Snow Patrol- Chasing Cars)

Jag vet inte. Jag vet varken ut eller in. Jag har ingen aning. Jag fattar ingenting.
Någon som förstår vad jag menar...?

Puss*

Ett sting av glädje

Grey's Anatomy började idag. Och jag kan se det. Jag har kanalen. Det är helt seriöst den bästa serien som nägonstin gjorts. Allt är sig likt. Jag gråter till varje avsnitt, skrattar, tänker, biter på naglarna. Underbart. Och det bästa var att det sändes två avsnitt på rad idag. Underbart! Kände glädjde...

Efter tre timmar på dagis begav jag mig hemåt för att städa mitt rum och sedan åka till mitt framtida jobb med mamma och handla inför lördagens megabuffé. Det tog ett halvår ungefär, och vi flamsade oss genom hela butiken. Mamma och jag har samma humor. Tro det eller ej...

Imon blir det nytt besök på Maxi, men då för att få schema.

Och så ska jag sluta fundera så förbannat mycket.

A thousand miles seems pretty far
But they've got planes and trains and cars
I'd walk to you if I had no other way
Our friends would all make fun of us
And we'll just laugh along because we know
That none of them have felt this way
(Plain white T- Hey there Delilah)
Vi som haft distansförhållande. Vi vet. Det går.

Puss*


Idoljuryn är ju snäll ju!

Alltså, skulle Idoljuryn inte bli elakare denna säsongen? Ryktet gick om ännu värre kommentarer, spydigare kritik och mer personangrepp. Jag är missnöjd. Jag sökte inte endast av anlednignen att jag inte skulle palla att bli sågad. Men i år har juryn varit asrolig ju!
Personangreppen är inte alls lika vidriga som tidigare år.

Idag: "Du kan inte sjunga och så ser du ut som en genmodifierad Kalleskaviar- Kalle. "
Daniel Breitholtz

Imon är det dags för min sista dagisdag. No more bajsblöjor I say.
Torsdag är det Icatime.
Lördag är det födelsedagsfest.
Det är ju fan redan onsdag! ( Om en och en halv timma...)  Underbart! Snart helg igen.

IIIH jag är nervös och vet varken ut eller in. Men det är en hemlis...


Puss*

Så va man vuxen, då...

Ja... På pappret iallafall... 20 år. Idag. Jag har levt i 20 år. Känner mig inte mer mogen eller vuxen än jag gjorde igår. Enda skillnaden är väl att jag nu är välkommen in på Systembolaget. Annars kan jag inte komma på nåt mer som händer...

Mobilen har pipit och ringt oavbrutet idag. Fantastiskt. TACK alla underbara, underbara vänner. Känns grymt att så många tänker på en.

Dagen har tillbringats på dagis med massa ungar som lyckligt ovetandes om dagens happening drog i mina armar och ville gunga, läsa saga, leka i sandlådan, sitta still och stirra rakt fram, pärla eller något annat kretaivt man kan hitta på.
Efter jobbet bar det av till sista körrepet innan söndagens konsert. ( På söndag. Gooosh! Ska ju ha fest på lördag. Hur ska detta gå??! ) Fick även lyssna till "Ja må hon leva" i stämsång. Haha! Malin. I put the blame on you...

Mormor och morfar kom efter detta och det blev mat och tårta. ( Och så kollade vi på bilder från släktmötet. Himla givande...)

Imorgon är det dagis igen. Näst sista dagen innan jag börjar på Maxi.

Längtar till lördag. Det går nog fort...

KÄRLEK till alla er, alla ni som bryr sig.

Puss*


Oskuldsresan på stan

Jag blev av med min oskuld på fyra olika ställen. Läs den meningen igen. Och fundera. Haha! Den betyder: Jag besökte fyra nya ställen denna helgen.

Fredagen började kl 18 hos Lövet för en liten avskedsmiddag innan hennes tremånadersvistelse i Valencia. Efter god mat och soft folk begav Emelie och jag oss till stan för att möta upp Philippa och Märta. Gick till Sticky Fingers ( Oskuldsförlust 1). Kände mig lite malplacerad då mitt klädval för dagen inte riiiktigt stämde in med svartrockarnas... Dock va det himla kul då vi träffade MASSA folk från Djupedal och Hulebäck och även Erik. ( Aka Erik skum. Endast för att han är skum... :D)

Märta och Ph pallade inte trycket utan pallrade sig hemåt. Så Erik skum, Emelie och jag gick vidare till Nefertiti (Oskuldsförlust 2). Skakade våra rumpor till klockan va 3, sen gick vi till Heden och pressade korv och mos. Underbar mat. Heden klockan 3. Kan inte bli bättre. ( Kan starkt rekommendera köttbullarna. Barnportion. Endast 29 kr. Haha! )

Under lördagsmorgonen blev det storhandlingMaxi inför kalaset på lördag. ( Liten Emelie blir stor och fyller 20 imorgon. IIIH! Vill inte bli stor! )
Kakor bakades även och jag fick mycket god hjälp av liten Emelie som är liten på riktigt fast äldre än mig. ( Fundera på den du... )

Kvällen spenderades med Cigge, Jonas och Timmy hemma hos Jonas. God mat lagades och framåt natten bar det av till Diamond Dogs ( Oskuldsförlust 3) Intrycket av det stället blev: på tok för hög musik för att kunna prata. Så vi drog vidare till The rose & Crown ( Oskulsförlust 4). Himla trevlig, men ack så kall uteservering. Där slog vi oss ner och kom fram till att vi ska åka till Cypern nästa vecka. Stabilt.

Snurrade hemåt och vaknade ännu snurrigare i morse. En sån total baksmälla.
Nu blir det det mys i soffan (synd att myset blir i ensamhet en höstsöndag som denna... *snyft, snyft* :D) iförd mina nya osunt mjuka mjukisar, för att sedan baka ostpaj till lördag. Jävla mat alltså...

Vårdade helgen ömt och laddar nu för födelsedag imorgon, nya icajobbet på torsdag och galet party på lördag. Låter som att det är en vecka med potential...

" Vi är två blödiga dumidioter som bryr sig för mycket"           

Dumidiot är ett himla bra ord...

Puss*


Sentimentala bastard

Började på ett nytt dagis igår. ( Dom säger dagis och inte förskola så då gör jag med det... )
Det är jobbigt.
Nya barn, nya föräldrar, nya "kollegor", nya lokaler, nya rutiner, nya viljor, nya problem som aldrig blivit lösta.
Allt nytt. Vikariepoolen är inget jag rekommenderar.. Snart är det över och jag har ett eget schema. Skööönt!

Idag hittade jag boken "Totte städar". Minns allt ur den. Från när jag var liten. När jag läste den. Det va så jag fick rysningar. Eller kill i magen.
Jag vill vara liten igen och sitta i en gunga och titta på träden.

Ögongodis på jobbet är aldrig fel...:P

För övrigt är Scrubs det bästa:
- Could you be a bigger ass?
- Could you have a bigger ass?
Jordan (hypergravid) vs. Dr Cox

Tar emot helgen med öppna armar och skall vårda den ömt.

At least look at me
When you shoot a bullet
Through my head
(Creed- Bullet)

Puss*

Total frustration

Klippte mig idag. Ville bara klippa lite, eftersom jag sparar till långt, långt. Det är ett stort projekt. Men det förstog inte frisören utan hon klippte av hur mycket som helst.
Jag har inget hår kvar. Känner mig en smula deppig och så totlat frustrerad för jag kan inte göra det ogjort...

Efter avklippningen bar det av till stan, för shopping till min 20-årsfest nästa helg. Fixade hela outfitten och den är helt underbar! En halterneckklänning som är djup i ryggen. Jättedjup. Det är sjukt fint.

Och denna helgen... Vad är det som händer då? Lika bra att planera. Så jag har nåt att tänka på på jobbet...

Vinterns första kofta är inhandlad. Kanske kan va lite mysigt ändå?



You said that you
Would treat me right
But you were just
Waste of time
(Jojo- Leave)

Puss*


Vi är två...

Det är så himla underbart att det finns en till som jag. Likheterna är slående på ALLA plan.

Jag och Bridget Jones.


Puss*

Tur att man är så flexibel

Sådär ja... Så va helgen snart slut. Men vilken helg det varit sen...

Lördagen öppnades stenhårt med shopping. Ett par skor blev dagens kap.
Malin var min trogna shoppingvän, och det blev även fika på Café Vallgatan. Där diskuterade vi kvällens ankommande, och insåg att det inte skulle komma lika många som värdinnan ( Malin) trott. Jaha... Då sitter man ute i skogen en lördag. ( för hon bor låååångt ut i skogen... ) Snabbtänkt som jag är fick jag en snilleblixt.

Vi flyttar maten och allt hem till mig. Så kan vi gå ut sen. Sagt och gjort. Mor och far fick snällt maka lite på sig och släppa in Kungsbackafolk och annat bös från Mölnlycke.
Oh damn va kul va hade. En helt galet rolig kväll på Trägårn. Nattbussen till Mölnlycke är himla rolig att åka. Känner alltid någon och alla är så himla glada. ( Utom puckot som skrek till Malin att hon skulle gå av bussen för att hon såg ut som en man. HAHAHA! Ett sånt skämt. Han borde skaffa glasögen och linser och använda dom samtidigt. )
Har även klippt gräset idag. Trodde aldrig jag skulle bli klar. Fy...

Snart mat. Skönt att bo hemma hos mamma... <3


Puss*


Kall om näsan

Fy va jag fryser. Min näsa är iskall. Och mina fingar och tår. Som vanligt i och för sig...

Tränade med hypertränaren idag. Kan inte stå på benen.

Nu är det helg. Skönt. Förra helgen va det släktmöte och helgen innan det jobbade jag. Nu, denna helgen, ska jag bara göra det JAG vill.  (Vilket innefattar shopping och fest hos Malin. )
Det känns hur bra som helst.

Ikväll blir det kärleksfilm och godispressning. Skönt.

För övrigt vill jag bara tillägga att alla barn ( speciellt pojkarna) ääälskar min moppe... " Ha duv en movtofykej".

image18
Puss*

Så jävla jävelbra

Jag är så bra. Inte ofta jag känner det, men nu gör jag det. Känner att jag kan. Fick välja mellan två tjänster. Ta vilken jag ville ha. Jag. Fick. Välja. Inte så att "Jaja du kan få en timma i veckan." Utan "Kom till oss. Gör vad du vill, bara du är här! " (Typ)

Ena tjänsten va 50% kassatid och 50% fastfood.
Andra va Minihuset, kassa och Skönhet- och hälsaavdelningen. (Minihuset är där föräldrarna dumpar sina barn för att få en snabbare och mer dräglig vistelse i butiken. )

Eftersom schemat va flexibelt på det andra alternativet, lika många timmar, endast handelsavtal ( inte restaurang med), mindre kassatid och mer varierande uppgifter än förslag ett, så fick det bli det andra alternativet.
Minihus, kassa och skönhetsavdelningen. Snart är jag butikschef.

Det blev alltså inte korven med Karin. Men jag älskar dig mer än Minihuset och skönhetsavdelningen. Och kassa med för den delen..:P

Vill nu lyssna på Snooks Såpbubblor. Inte för texten. Utan bara för att jag blir så förbannat glad av den. Av melodin. Kan inte sluta dansa...

Veckans största nyhet ( efter mitt jobb (!!!) Åh va skönt att veta att jag får lön i slutet av månaden) är att vi nu har fått digitaltv, och jag äntligen kan kolla på fler kanaler än 1, 2 och 4. Underbart!

Lev väl och glöm inte att andas.

I'm that star up in the sky
I'm that mountin' peak up high
Hey I made it
I'm the worlds greatest 
(R.Kelly- Worlds greatest)

Vänder det eller?

Puss*

Jag är glad. På riktigt.

Jag fick jobbet!
Bossen ringde och sa att jag skulle komma dit imon igen. Dock är det fastfood (aka. korven ) och kassa. Inte minihuset och skönhet. Men vad gör det? Det är fler timmar på fastfood- tjänsten. Det är allt jag vill ha.
Jag fick jobbet!
Jag är glad. På riktigt.


Puss*

Don't call us, we call you...

Så var intervjun över och jag överlevde. Typ. Har inte fått nåt svar än, men han skulle ringa imon. Don't call us, we call you. Eller? Jag blir skogstokig!

Måste få jobbet.
Speciellt om jag ska fortsätta mina shoppingvanor. Idag blev det två ( Förtydligar. TVÅ. ) jackor. På samma dag. Har aldrig hänt innan. Va lite tveksam först, men nu är jag säker. Dom får bo hemma hos mig. Båda två.
Blev även mössa och halsduk, så nu är jag laddad för kyla.

Allt kändes bra tills jag sprang på en gammal klasskompis, som blivit skitsnygg. Helt omstylad. Känner mig grå, blond och tråkig...

Idag har jag mellan klockan 11 och 15 sett två personer med bomull i öronen. Nån ny trend jag missat?

Har dessutom varit vittne till det elakaste samtal jag någonsin hört. Hur tre tjejer kan prata så mycket skit om någon annan människa, utan minsta tanke på att såra.
Usch!

Träna snart, och sen blir det Idol. Skratta åt dom som gjorde det jag inte vågade i rädsla för att bli utskrattad som dom.

Let's leave all this and get away
Get lost in time
Where there's no reason left to hide

Let's leave all this and get away
Run in fields of time
Where there's no reason left to hide

( Creed- Hide )

Puss*

Rädda mig, den som kan

Jag är så jävla nervös. Intervju imon. Fy! Tänk om jag inte får det. Jag vill inte jobba med barn. Inte på Ica heller i och för sig. Men är mer taggad för kassa än barn. Det säger en del om hur jag trivs nu...





Dina ögon kan krossa min värld
Som stenar mot glas
Varning för ras
( Lars Winnerbäck- Varning för ras )

Håll alla tummar och tår. Klockan 10.00.

Puss*

Jag är fortfarande kär.

Idag började vi repa igen. Och jag är kär. Fortfarande. ( Inte för att jag trott att det slkulle släppa under sommaren, men ändå... ) Djupt, passionerat och galet kär. Loud n' Proud. Det är vad vi är. Underbara kör!
Alla spänningar släppte, lider nu av en brutal huvudvärk. Ibu och Metin är min räddning...

Det är helt underbart att du är hemma igen, Malin...

Imon ska jag för första gången under min karriär som vikarie jobba på en annan förskola ( Får inte säga dagis. Fast jag vill. Det heter tydligen inte det längre... ) än där jag är nu. Ska bli spännande... NOT! Barn tar all min kraft. Gooosh!

Springa på eftermiddagen imorgon. Hann ju inte träna idag, för repet. Och sen blir det middag hos adoptivpäronen. ( Karin och Christian, för er som inte är med i utvecklingen...) Gott!

Jag kräks av tanken på det motsatta könet. Och det känns skönt.

Ta hand om varandra.

Puss*

Min släkt är värst

Ett sånt evigt tjat det har varit om olika gamla gubbar som föddes då och va son till den och far till den som fick en dotter och en son som gifte sig med den och fick barn som hade tre ben och fyra armar och hade en katt som va liten och söt men lite konstig och det är ju även han som bor där och är släkt med den som gifte sig med den och då va det plötsligt inavel och det tyckte man ju va lite udda, men det va väl inte så farligt för den och den och den och den gjorde det och det med den och den.

Suck. Jag minns ingenting. Släkten är konstig. Snurrig, virrig. Det är dock skönt att jag inte är ensam och att jag nu vet var det kommer ifrån.

Sen undrar jag hur det gick till, men på något sätt blev jag en av dom som ska anordna nästa släktmöte. Det är om tre år. Vad har hänt då? Vem vet. Liksom inte omöjligt att jag gjort nåt med mitt liv. Så jag vet vad jag ska svara på frågan vad jag ska göra nu. Kände mig en smula värdelös när jag svarade " jag vet inte. "

Tre år. Shit. Då är Carolina ( syster) 26 år. Närmare 30 än 20. Hur känns det liksom...?

Åter till nu. Verkligheten.
Onsdag. HJÄLP!

Puss*


RSS 2.0