Verklighet

Imorse hände det. Redan när jag stod i duschen okristligt tidigt tänkte jag: 

Ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt. 

Och hur går det med det? Allt är som vanligt. 


Kontenta: Verkligheten är här. Och det är inget fel med det. 



Puss*

Inge bra

Bakfull ångestsöndag. Satans påfund. 



Puss*

Ungdomar

Eller är det kanske ungdomar jag skall arbeta med? Inte i skolan så jag måste betygsätta, men liksom på något annat vis... Eller är det gruppsykologin jag fascineras av? Oberoende om det är vuxna, barn eller halvvuxna?

Kunskap kan ingen ta ifrån en, men det är ju kanske en aning onödigt att plugga tre år och sen komma på att det kanske inte var rätt? Eller? 



Eller?!



Puss*


Pigg.

Men HUR kommer det sig att jag typ somnar sisådär runt två, tre men är som piggast på hela dagen när klockan närmar sig 22? Då ska jag ju snart sova. Men det går liksom inte. Typiskt. Ja, jag säger då det. 



Puss*

Brandon

Åååååå, Brandon! Har egentligen inte (för en gångs skull) lyssnat så mycket på texten, men det är en göttig refrängmelodi, helt enkelt. Enkelt. 


Och dessutom är han gudomlig live. 

Brandon Flowers – Only The Young



Puss*
Ps. Det jag hört är att only the young can break away. Det tror jag inte på. 



Way out west

Det går liksom inte att beskriva. Orden räcker liksom inte till. Det enda jag kan tänka mig kommer i närheten av hur bra det verkligen var är episkt. Det var verkligen episkt. Tolv timmar musik som bara stegrade i takt med klockan. Fleet foxes, Edward Sharp, Jenny Wilson, Thåström spelade Fan fan fan, Robyn gav oss Call your girlfriend, Dancing on my own, Indestructible och Prince. Prince. P. R. I. N. C. E.

"Gimme a hug 'cause I'm sure gonna give you a...." Kiss (och där föll tårarna, explosion och dansen var bättre än någonsin). Purple rain, I would die 4 u. Över två timmar funk, dans, ljus, lila konfetti, ljud, Dance, music, sex, romance. Åh, Prince. Vilken show, vilken glöd, vilken stämning, vilken glädje! Allt fick vi. Allt. Varenda låt. 


Med ont i varenda del av hela mig ramlade jag i säng. Full av lycka, musik, och goda vänners fantastiska kärlek. 


Puss*

Sista dansen

Jag ser ett fullproppat, lagom onykternt och alldeles sprudlande lyckligt dansgolv.


Avicii – Fade Into Darkness - Vocal Radio Mix


Gräv fram en drink, hoppa i finpjucksen, dansa loss och möt mig halvvägs! 


Puss*

Määh! Inte än!

Jag. Är. Inte. Färdig. Än.

Jag behöver mer sol, mer sommar, mer shorts, uteserveringar, bad, grill, kvällspromenader, sand mellan tårna, solglasögon och bekymmerslöshet. 


Åskan dundrar utanför fönstret och det har blivit svinkallt över en natt. Jag har bara en fråga: Är det redan höst?! 



Puss*

Csn?

Arbets-och organisationspsykologi, en termin i Trollhättan eller ett år i Göteborg


Csn eller lön?
När allt kommer omkring är det ändå svårt att välja





Puss*

Mölndals museum

Dagens tips: 

Mölndals museum har nu en utställning om cirkus. Hur cirkus är allt annat än kaos, hur det är tillit, samarbete, en livsstil, träning, misslyckande och det mesta som hör livet till. 


Gå dit. Se den. 


Puss*

Miss Dior

Jag älskar den fortfarande. 




Puss*

<3

Visst kan vi bråka och skrika på varandra som bara vi kan, argt och elakt. Men någonstans, ofta tack vare din förmåga att säga förlåt, så hittar vi tillbaka till varandra. 

Kärlek vi kommer ta med oss hela livet, in i Nangijala, Nangilima och till tidens slut. Amen.


Söstra mi...  



Puss

RSS 2.0