Gavin 2011

Och så visade det sig att Gavin DeGraw har släppt ett nytt album, Sweeter. Givetvis bra. Givetvis. 




Gavin DeGraw – Not Over You



Puss*

Livsresa

Idag skall man efter studeten, innan pension, göra en så kallad Livets resa. Man åker asien runt eller kollar in hela halva sydamerika

Det har inte jag gjort. Nu har jag ju ett tag kvar till pension, men man kan väl säga som så: det är inte riktigt läge. Och jag vill inte. Men om jag nu skulle vilja någon gång så är det visst inte för sent. Var sak har väl sin tid. 


http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.733172-96-aring-emigrerar-till-thailand



Puss*

Tack, säger jag

"Jag saknade dig idag, det är inte samma sak utan dig"



Och så var även denna dagen räddad. Självkänsleboost @ work!



Puss*


Envis

När jag har haft ungdomsgrupper i skogen och gjort samarbetsövningar är det trevligt att veta vad de heter. En fin klassiker är att varje person säger sitt namn och något som beskriver deras personlighet eller något de tycker är roligt. Som börjar på samma bokstav som namnet. 

Jag säger Emelie envis

Jag är inte speciellt envis. En egenskap jag saknar ibland. Jag ger allt och 100% och nöjer mig bara med att känna att jag gjort allt. Men envis, nja... 

Däremot: Jag tycker det är synd när någon är så envis att det liksom påverkar för mycket. Så att envisheten blir presige. Så att envisheten leder en till att något går förlorat. Då saknar jag inte envisheten. 



Puss* 


Ps. Envis är inte lika med att tro på sin sak och stå för sina argument. Tycker jag.

24

Jo, men det har ju hänt en del på 24 år. Jag undrar vad som kommer hända mer. Framöver, liksom... Från och med nu. Hoppas det blir bra och roliga saker. 




Puss*

Planering

För det mesta kan man planera saker och ting. Men allt som oftast är det ändå tillfälligheterna som styr. Det kan vara ganska trevligt, faktiskt. 



Puss*

Nytt ord

Bitterljuv har fått konkurrens av bittersur. 




Det är fint med ord. 



Puss*

Sisådär runt två.

"Vilken tur det är att du är här".

Mer än så behövs inte för att min dag skall bli lite bättre. 




Puss*

RSS 2.0