Jag och naprapaten

40 minuter.
Böj hit, böj dit.
Sträck, knäck och dra.

425 kronor.
2 gånger i veckan till att börja med.
Om jag gör mina övningar ordentligt.

3,5 år tidigar blev jag påkörd av en bil.
3,5 år har jag gått med ont.
Varför har jag inte kommit iväg tidigare?

Suck.
Jag behöver en Trisslott med högvinst.


Puss*

Det är tur att man glömmer

Det är tur att man glömmer hur mörkt det är när det är mörkt.
Det är tur att man glömmer hur fuktig dimman är.
Det är tur att man glömmer hur hala regnvåta löv blir.
Det är tur att man glömmer hur kort dagen blir när klockan backas.

Men det är också tur att det finns vänner.
Och caféer.
Och mjuka soffor.
Och raggsockar.
Och gospelkörer.
Och filmer.
Och underbart godis.
Och internet.
Och böcker.
Och promenader.
Och utflyktsmål med tak.

Och annat sånt.

Jo, men det är dags för den årliga vinterdepressionen. Den kommer snart. Jag har det på känn. Så. Jag gör allt för att hitta positiva saker.
Som exempelvis att H&M känns billigare än någonsin.

Puss*

Familjen Storm

Igår firades Faster Stormens födelsedag med pompa och ståt.

Dagen innan firades Faster Stormens födelsedag med mindre pompa och ståt, men i närvaro av Pappa Stormen.

Vi satt i bilen alla tre på väg till Faster Stormen och Pappa Stormen sa något i stil med:

" Man måste vara kompisar med varandra. Jag tror att det är därför många äktenskap spricker. För att man inte är kompisar med varandra".


Och det tycker jag är så damn right.
Och det tycker jag att vi är. Stormen och Ovädret.


Jag följde med Stormen till Faster Stormens födelsedagskalas x 2.
Stormen hämtade mig och min namne hos vår tredje hälft på andra sidan stan. x2 efter ett litet glömskemissöde.

Vi ställer upp för varandra. Vi gör det man skulle göra för en kompis. Och lite till.


Kompis.


Puss*

4ggr/vecka

Måste bara säga att jag är mycket nöjd med att jag tränat fyra gånger denna veckan.
Känns som att jag kommit igång igen.
Typ...



Puss*

Centralbiblioteket

Jag skulle låna en bok på Centralbiblioteket idag.
Min bok fanns på våning 6.
Våning 6 i ett hus som är tre våningar högt.
Hur går det till?
Jo, markplan är våning 7.
Våning 6 är en trappa ner.
Det är crazy. Helt bananas.

Har aldrig sett så mycket böcker i hela mitt liv.
Det tog liksom aldrig slut.
Men jag hittade Do 04/17 där min bok fanns.
Min bok och en hel uppsjö böcker om personlighet, utvecklig, arbete, samtal.
Ville låna med mig en hel hög.
Men det är liksom inte lönt.
Hinns inte med.
Det är Development through the lifespan, Personality och Ungdomar och identitet som gäller, innan hemtentan skall in 26 oktober.
Grupphemtenta. Hur skall det gå?!


Puss*

Det är höst nu

Det var häromdagen.
Jag gick ner för trappan, på väg ut i den soliga morgonen.

Stannade till innanför porten.
En man gick förbi.
Jag kände igen det, men på ett avlägset vis.
Men det var ändå något med honom som gjorde att allt utanför inte var som vanligt.

Han andades.
Och det kom rök.

Jag öppnade dörren och gick ut.
Andades in.
Blev kall i lungorna.
Andades ut och vit, virvlande lätt rök spred sig ur min mun.

Lätt, lätt rök.
Inte tjock som från cigaretter.
Utan lätt, tunn, som finaste silke.

Det var kallt ute.
Kallt och höst.
På riktigt.

Puss*

RSS 2.0