Jag tror jag är kär

Jag borde läst ut Harry Potter- boken i förrgår. Jag borde läst ut den idag. Jag bör läsa ut den imorgon. Det är två kapitel kvar nu av den sista boken. Sista för alltid.

Problemet är att jag inte kan. Jag vill inte att det skall ta slut. Det känns som att skiljas från någon man håller kär. Som att se sin bästa vän ligga på dödsbädden. Man kommer aldrig ses igen, bara ha kvar sina minnen. Inte uppleva nya saker och det är inte samma grej. Även om det har varit underbart på vägen så vill jag inte att det skall ta slut.

Jag kan inte släppa min bästa vän. Eller är det kärlek kanske? Kan man vara kär i en fantasitrollkarl?


Och så kan jag inte sluta tänka på Lejonet Åke. VAR ÄR DU?


Flames to dust
Lovers to friends
Why do all good things come to an end

( Nelly Furtado- All good things)


Puss*

Hur det faktiskt var

Gårdagens...:

... Citat: "Pappa Bulle ligger bra i munnen"
... Nyfunne vän: Det gula lejonet Åke.
... Sms: " Det snöar bredvid fan. Supp"
... Pucko: Vakten på Skål, still going strong as 2007 och troligen 2008:s största tomskalle.
... Vad hände med?: Dennis. Öh jag vet inte...
... Doft: Skit.
... Crowd: Burger KingAvenyn. Gooosh!
... Upptäckt: Tre okända tandborstar.
... Händelse jag verkligen inte minns: När vi gick från Chez Amis mot nya äventyr med Åke.
... Skräll: Sovkompisarna.

Kort och gott. Det va grymt!

Puss*

Den är borta!

Jaha... Så var det dags att gå till den där stora affären igen. Sitta i kassan i 8 timmar. Det är det värsta jag vet. Jag orkar inte. Det är ett helvete.

Och dessutom ringde inte mitt alarm på mobilen i morse. Jag vaknade i och för sig ändå. Men det är ju skitdumt. Tänk om jag inte hade gjort det!

OCH när jag väl var upp och skulle sminka mig upptäcker jag att min mascara är borta!!! Oh God! Kände hur paniken sped sig och jag var nära att svimma... ( Nja, kanske inte, men...) Var är den? Jag vet inte. Vem har tagit den? Kan det vara så att den är hemma kanske? Troligen. Men vad hjälper det, när jag inte är där?
Så nu måste jag till jobbet tidigare för att köpa en ny mascara och sminka mig på jobbet. Shit alltså. Ett sånt himla jobbigt och stressigt liv jag lever...!
Eller ska jag skita i det och vara clean i 2 dagar? Abstinens och skakningar. Men det kanske kan gå...

Stämpelklockan: 20:00 UT.

Puss*

Forgive me...

Förlåt mig, för jag har synd. Jag har läst bok. På arbetstid. I minihuset. Harry Potter. Fan va det är spännande nu.
Jag har läst Harry Potter. Jag har varit hos min ponny och mina visdomständer har inte vuxit ut än.
Ja, ja... Jag körde i alla fall bilen själv.


Och denna kvällen händer det något som inte är vanligt. Jag skall vara romatisk. Hur fan ska det gå??!


And I'd give up forever to touch you
Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now 
And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
Cause sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight

( Goo goo dolls- Iris)

Puss*

Framtiden, den framtiden

Jag har fått ett uppvaknande angående min framtid.
Det är egentligen två krav jag har.
1. Jag skall vara ledig lördag och söndag. Inte jobba sent på kvällen.
2. Jag skall få ha på mig mina egna kläder.
Är så förbannat trött på att jobba oregelbundet, på kvällar och helger och att inte få ha på mig kläder jag trivs i. Alla pengar jag lagt på kläder, så får jag inte använda dom. Det är hemskt. Kalla mig fåfäng och omogen eller vad som önskas. Men jag gillar inte blåbyxor och en röd tröja...

Idag fick jag en jobbtid till. Måndag. Min lediga dag. Börjar klockan 7. Hur kul är det, liksom? Och dessutom blir det 11 dagar i rad. På Maxi. I blåbrallan. Och rödtröjan. Gaah!



Hell, jag längtar. Fredag kl 20: 15. Då. Då ska jag få en kram.

Känslan av att egotrippen
Långt om länge går ur kroppen
Å då plötsligt känner jag
En längtan efter att få va
En liten del av något bra
Om du känner
Som jag känner
Känner jag för dej
Om du känner
Som jag känner
Känner du för mej
Om du känner som jag känner
Känns det som om vi
Känner varann

( Doktor Kosmos- Känslorna)

Puss*

I hate goodbyes

Igår var det ett sting av lycka.
Idag är det ett sting av... Av... Idag är det ett sting.
Kändes som ett getingsting, ungefär, fast liksom på insidan.
En ilning som att bita i isglass med trasiga tänder.
Som att upptäcka att någon slitit huvudet av ens nalle.
Ett sting i hjärtat, när taxin rullade iväg, mot Landvetter flygplats. Och du sitter i den.

Nu ska jag till Cinderella och galoppera bort alla sting och avslitna huvuden.


" I'm pretty fuckin' far from okej. "


Puss*

Ett sting av absolut lycka

Idag, på motorvägen, mitt i strålande solsken, efter en underbar morgon i hos Cinderella, kom den. Låten som gjorde att hela dagen kändes värd att bara vara och le och vara glad.
Nu ska jag diska, duscha och sen bege mig till metropolen Mölnlycke för att repa med kören. Sen till stora staden för att se Pulp Fiction med Bill och Bull... Underbart! Utan stress! Vilken dag!



För du är så
Yeah Yeah Wow Wow
Du är så Yeah Yeah Wow Wow
(Martin Svensson- Du är så yeah yeah)

Puss*

Superkraften

Jag vet vilken superkraft jag skulle vilja ha, om jag fick välja helt själv. Vet i och för sig inte om man kan kan kalla det för en superkraft. Mest en kraft kanske. Att kunna läsa tankar.

Tänk att få veta vad folk tycker. Egenligen. "Det var jättefint" kanske betyder något helt annat, som man inte kan säga för det blir för komplicerat. För att man kanske gör någon ledsen. Men det skadar nog mer att inte säga vad man menar egentligen. Men så säger man det som låter bäst istället. Och inte det man tänker och menar. För att man tror att man är snäll. Och för att göra det lätt.
Jag skulle vilja kunna läsa tankar.

En känsla säger faktiskt mer än tusen ord, så det kanske är därför det kan vara svårt att beskriva den. Men det är ju bra att försöka...

Money makes the world go 'round
People will be people always
Baby, what goes up comes down
This I know, so here I go
Do you love me
( Amanda Jenssen- Do you love me)

Puss*

Nu syns det!

Nu är klockan 15: 10 och det är ljust utomhus (Nästan). Det är underbart. Snart kanske det kan bli vår. Fast det bara är januari. Jag orkar inte med snö. Snö innebär problem. Olyckor och bitande kyla, men även broddar och täckesångest. ( Hur kallt blir det egentligen....? Kommer Cindy frysa med ett täcke, eller måste hon ha två..?)

På tal om hästar så har morgonen tillbringats i stallet. Cindy blev fyra nya skor rikare och jag 920 kronor fattigare. Men det gör inget. För ridturen efteråt är värd mer än pengar. Och absolut den summan...

Håller nu på att tvätta inför Jönköpingstrippen i helgen och skall göra en avstickare till jobbet ( 5 timmar i kassan) innan dagen blir komplett med underbart sällskap.

Nu. Mat.


Puss*

Uppbrott

Igår hände det något som fick den onda cirkeln att liksom inte vara lika rund längre. Kören drog igång igen. Trots att viktiga beståndsdelar saknades var det underbart. Som vanligt...

Idag va det som vanligt igen. Cirkel. Men jag tänkte, för första gången på en månad, att jag längtar till måndag.


" Det blir bara så stort som du gör det."

Det får räcka så.


Puss*

Skadans dag

Idag har varit en skadans dag. Jag har klämt mig och fastnat i allting jag gått förbi eller taigt i. Hur är det möjligt?

Jag menar, hur stora är oddsen att man klämmer sig mellan två sånna där som man ställer korgar i. ( Dom där med hjul på, så man kan köra tillbaka korgstapeln. Finns väl egentligen inget ord för dom, eller? ) Som satt ihop, på varann, som skulle till två olika kassor. Jag skulle liksom dela på dom. Så klämmer jag mig.

Och alla flaskor som kommit på bandet har vält och landat på mina fingrar.
Dessutom har mitt högra långfinger gått sönder vid nageln så jag kan inte trycka på knappar.
Och Springboy sparkade på mitt smalben imorse så jag har ett brutalt blåmärke i form av en hov.
Så har även sex av tio naglar gått av. Och dom va inte ens långa.

Tror att det är bäst att jag sitter fastkedjad i en stol. Mitt i ett rum. Så jag inte kommer åt nåt. Som en ettåring, ungefär.

Imorgon är det Maxifest och jag ska ha min guldklänning!

Det är ungefär sex månader för sent. Låt mig vara.

And if you say this life aint good enough
I would give my world to lift you up
I could change my life to better suit your mood
Cause youre so smooth

( Santana- Smooth)

Puss*


Onda cirkeln

Nu går dagarna runt, runt. Det händer inte nåt. Inte nåt annorlunda. Allt är samma.
Samma på jobbet, samma i stallet, samma hemma, samma känsla i magen. Samma. Fast jag trodde att det skulle bli bättre.

Snälla, du. Kom och säg mig om jag har nåt att le för. Le i hjärtat...


I like where you sleep
When you sleep, next to me
I like where you sleep
Here
( HelloGoodbye- Here in your arms)

Puss*


Jag trodde jag vet

Det värsta jag vet är när folk försöker trycka ner mig. När dom försöker få mig att känna att det bara är på deras villkor. Att jag inte vet hur saker och ting skall gå till. Att jag är mindre vetande.
Jag är ung. Jag vet inte allt. Men jag vet en massa saker. Jag tycker en massa saker. Bra saker.
Kom inte till mig och få mig att känna mig mindre vetande. Som att jag är yngre än jag är...

Dagen har för överigt bestått av en lång och härlig morgon i stallet, där vi fick skruva i broddar i hästskorna. Men. Snön är ju snart borta.
Sedan följde en tur till Bilmekanker- Tobias för att sätta i hjulbult fyra av fyra i Pärlans vänsterbakhjul.
Mötte sedan upp Malin för en finkamning av Nordstan. Nu är kontot tomt. ( Antar jag. Vågar inte titta efter...)


Dagens vuxenpoäng:
Jag älskade spenatsoppan, som jag hela mitt liv hatat.
Dagens godaste:
Moset på Lindome- grillen.
Dagens ungdomspoäng:
Shopping utan måtta.


Snart kommer Sissel till mig. Sillen och Fläsket.

Det va lugnt och tyst men knappast underbart
För är man trött på ensamhet har tystnad mist sin dignitet
Nu var vi två men ensamheten gav sig på
Och den anföll med ett tal om allt jag inte kunde få
Och du såg det men du bad mig inte gå, men förstå
Och det var en sekund av evighet och en sekund av osynliga tårar

( Lars Winnerbäck- Under månen)

Puss*


Det dåliga samvetet

Är det inte egentligen tråkigt att så fort jag är ledig från jobbet så får jag dålig samvete.
Det är som att man syndar bara för att man som ICA-arbetare hittar på nåt annat än att sitta i kassan eller plockar schampo. Att man liksom sviker. Inte ställer upp.
Är inte det synd att jag inte kan slappna av helt när jag är ledig bara för att jag tycker att det känns just som att dom sitter där och tänker att " Ja Emelie, den lilla skiten, är hemma nu. Och latar sig. Och här är vi och sliter."
Gör dom det? Tänker dom så? Att jag sviker och latar mig, bara för att jag är ledig lördag, söndag OCH måndag. Jag vill kunna må bra när jag är ledig. Utan att få dåligt samvete.

Årets första vecka har dock börjat bra. Sju dagar. Sex nätter. I rad. Med allt man kan önska sig. Närhet, värme och kärlek. Skratt och gråt. Göra ingenting och göra allting. Lugnhet och festlighet. Och så klart. Stall och jobb. Men ändå. Tillsammans.

Veckans bästa:
Kuknästornet, hur du skrattade tills tårarna rann.
Glappet, vad ska man säga?
Koppleriverksamheten, Malin är bortlovadlurad!
Ärligheten, jag kan inte sova annars...
Arn, älskar vi inte alla ljudet av hästhovar och svärd? Ajj Lavv, som en vis man skulle sagt.

Nu ska dom små hästarna få mat. Och vi ska rida i en asmörk skog...!

Det är kallt där ute
Men varmt här inne
I våra hjärtan
Det är våra hjärtans tid
( Marcus Max- Änglaljus)
Trodde väl aldrig jag skulle citera den, men efter ett sms fick textraderna en helt ny innebörd.

Puss*

Nytt år, nytt liv

En sån fest! En helt underbar kväll som innehöll allt man kan önska. Och även tolvslag på Götaplatsen, vilket var förra årets mål som helt totalt falerade.

Nu är det nytt år. 2008-01-02. Vad händer då? Inte vet jag. Jag vet bara att jag har uppfyllt två av mina livsmål under det gångna året. Börjat sjunga i L n' P och skaffat häst.
Och nu mår jag bra. Äntligen.
Någon sa till mig att om man har någon på nyårsafton, kommer man vara lycklig resten av året. Jag hoppas på det.

Imorgon blir en spännande dag.


Vi ger upp till slut,
Vi abdikerar nu
Och föruttnelsen
Börjar precis när vi fyllt 37

(Kent- Berlin)
En sån tur att det inte är april än...

Puss*

RSS 2.0