Student!

Nu är det dags igen.
Tutor, jubel, lastbilsflak. Lycka, glädje, rus.

Jag minns det som igår och blir kan bara inte sluta le när tjejer i kritvita klänningar och killar i livets första kostym hoppar sig svettiga till musik med för mycket bas.

Jag minns det som igår hur vi, It/media 3a, stod innanför dörrarna i skolan, som första klass att springa ut i friheten. Vad skall jag göra nu?

Det var en känsla som inte får glömmas.



Puss*

Göteborgsvarvet

Enligt medierna var det 26 grader i lördags när tappra människor, springandes, tog sig runt Göteborg.
Eller, många tog sig runt. Inte alla.

Och det är skönt tycker jag.
Skönt att människan fortfarande fungerar som den ska.
Värme innebär att kroppen behöver vatten. Dricker man inte kollapsar man. 
I dessa tider, när allt skall vara effektivt, nytt och modernt.
Då behöver vi fortfarande vatten när det är varmt.


Puss*


Glömskan

Det är egentligen vansinnigt men samtidigt härligt att man glömmer på ett år.

Glömmer hur varm vind känns mot benen när man cyklar.
Glömmer hur långa kvällarna är.
Glömmer hur friskt det är med öppen balkongdörr hela dagen.
Glömmer hur fågelkvitter låter.
Glömmer hur gröna löv och vita blommor ser ut.


Liv. Det är så det känns.

Puss*

Så ett frö

Stormen är bra på att så små frön i mitt tänkande.

Och när Stormen har sått ett frö, då kan jag inte sluta tänka på vårat frö förrän det blommat ut.

Puss*




PS. Tänkande. Inte nåt annat.


Tvåochetthalvtårsdagen

Igår för två och ett halvt år sedan var den där konstiga kvällen då jag första gången gick in i den lägenhet där jag nu bor.

Tänk så annorlunda livet blev.
Och härligt.


Stormen
och Ovädret.

Puss*

Där gick tiden.

Jag minns det som igår.

Grilla vid Bräcke.
Mopeder.
Whiskey och päronsoda.
Börjes special.
Husvagnen.
Gästrummet.
Kläder överallt.
Falu röd och bikini.
Lilla ön.
Felvänd dygnsrytm.
Flipflop och bara ben.
När vi gick på aska, för det såg så mjukt ut.
När vi satt på varsin stol i sjön för att dämpa den ilande smärtan i fötterna efteråt.
Röda solglasögon.
Motorbåt.


Tiden drar förbi i en vidunderlig fart.
Du skall få ett barn.
Kärlek.
Puss*

Skogen och alla träd

Ibland kan det vara svårt att se skogen för alla träd.
Och jag blir lite arg på mig själv när det står en hel hög med träd framför mig och jag vägrar se dem som en skog. Jag ser liksom en stam här och där och ett löv som blåser hit och dit i Stormvinden.

Jag måste bli bättre på att se. Eftersom skogen inte kommer tala om för mig att den är där.

Jag skall öva. Men kan inte lova resultat.
Jag måste se skogen för vad den är.
Mitt allt.



Puss*

Ugglering

Och beskåda den sötaste ring som någonsin skapats:



4x3 cm i silver. Sitter snarast på mitt finger. Tjoho! 
Beställd från Kyssjohanna.


Puss*

Första maj

Första maj.
Arbetarnas egen dag.
Spårvagnstrafiken avstängd och hela Avenyn kryllar av arga människor som ville höras.
Ville säga sin åsikt. Till någon som inte hör. Eller ser.

Man får tycka vad man vill om det där.

Jag tycker det är härligt att det finns folk som engagerar sig och faktiskt orkar bry sig.


Puss*

RSS 2.0