Tid

Idag har det gått två månader. 



Puss*

Värt.

Majorna en solig onsdagspromenad. 
Jag. Säger. Då. Det. 




Puss*

Ännu en epok

En epok har gått i graven. 


Jag är inte längre anställd på ICA Maxi utan har sagt upp mig till förmån för mitt nya jobb. Galet. Knäppt. Kommer sakna alla människor mer. Kassan mindre. 4 år har gått. Och nu går även jag.



Puss*

Nu. Hoppar. Jag.

Nu hoppar och dansar och skriker och sjunger och jublar jag ut:



DET GÅR BRA NU!!!!

Jag har ett hem. Och ett jobb. Ett personalvetarjobb.



Puss*

Examenshögtid

Den 27 maj är det examenshögtid för mig och min klass.
Hur det än går på arbetsrättstentan två dagar tidigare så skall jag fira då. Storslaget. 


Puss*

WTAI

Jag skall i alla fall vara 

Where The Action Is!



Puss*

Ljus

Jag tänker inte skrika högt, ropa hej innan jag är över ån, bäcken, floden eller vad det må vara, eller för den sakens skull ta ut någon seger i förskott. 

Istället viskar jag så att det nästan inte hörs: Tänk om det går bra nu... 



Puss*

Det som inte går att förstå

När jag gick hem idag försökte jag föreställa mig hur det skulle kännas om alla hus rasat, alla bilar låg välta, träden brutna, lera överallt, döda kroppar på marken och om det var extrem radioaktivitet i luften. 

Det gick liksom inte. Det är verkligen ofattbart. 



Puss*

Summering

Det har varit en bra helg.
Puss*

Pump up that volume

Kära vänner. 



Höj volymen och dansa, sitta still är ju omöjligt! 
http://www.youtube.com/watch?v=54nDdibrvG0


Puss*

Oflyg

Nej. Jag sitter inte i ett flygplan. 
Ja. Min Facebookfeed är mer eller mindre spammad av andra som suttit i flygplan. 
Men. Jag är inte vidunderligt nedslagen ändå.




Puss*

Hundraåringen

Om du vill läsa en rolig bok, läs denna: 






Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann

Mycket bra. 



Puss*

Playlist

Den senaste spellistan på Spotify innehåller just nu all typ av musik från Judas Priest- Breaking the law till Bruno Mars- Just the way you are via R. Kelly- The world's greatest


Jag gillar det. 



Puss*

Dagens tävling

I dagens tävling hejar jag på solen och hoppas den besegrar de enorma ishögar som finns på gator och torg. You go, solen, You Go! 



Puss*

Onödan

Ingenting är i onödan. Det går alltid att lära sig något av alla situationer och ta med det vidare i livet. Tro det eller ej. 





Tänk på det.




Puss*

Packapackapacka


Det blir både en och annan kappsäck, det är ett som är säkert. 



Puss*

Samson

Jag ger dig: 


http://www.youtube.com/watch?v=p62rfWxs6a8

vilken du skall ha uppe samtidigt som  

http://www.azlyrics.com/lyrics/reginaspektor/samson.html





Puss*

RMI

RMI. Står för Rätt Mental Inställning och detta är det avgörande för hur vi mår och hur vi presterar.


RMI. Rätt Mental Inställning.


Känns väldigt pretto, men också väldigt sant.
Just nu känns det mest pretto. Återkommer när det känns mer sant.



Puss*

RSS 2.0