Geniet!

Jag har 2 saker att meddela.

1. Jag är grymmast. Exjobbet är nu påbörjat och jag kommer vara med och utveckla ett unikt rekryteringsverktyg för ett riktigt (fatta, ett riktigt, riktigt, på riktigt) rekryteringsföretag i Göteborg. Jag kommer förmodligen varken bli rik eller känd men det kommer att användas i företagets framtida verksamhet. Och jag kommer vara den som varit ytterst delaktig i att skapa det. Och det skall jag skriva fetstilat i mitt CV när jag är FÄRDIG i början av juni 2011. Det är grymt.


2. Jag är ett geni. Mina morgonrutiner har fått en törn. Har oftast på SVT:s nyhetsmorgon i bakgrunden, det är hemtrevligt och allmänbildande. Jag gillar det, men vill ibland lyssna på en trevlig låt. Musik på morgonen kan dock vara riktigt jobbigt, tycker jag. Riktigt fel. Men jag har hittat det jag söker. Söker på Spotify och på lagom ljudnivå sätter jag på soundtracket till Grey's Anatomy och inser att jag ju älskar musiken på TV och därför fullkomligt suger i mig varje ton som smyger ut ur högtalarna. Och det är en härlig salig blandning. Det är genialiskt.



Puss*

C-uppsats

Nu är det nära. Egentligen är det redan här. Det som funnits där i fjärran, som något stort, enormt som en dag kommer att bli verklighet. Något som man bara gör när man är stor. När man är duktig och när man kan.

Nu är det nära. Det började egentligen redan i september.

C-uppsatsen. Det storstora forskningsarbetet där allt skall vara empiriskt och kunna bevisas. Det stora som kommer följa mig genom arbetsintervjuer.

Och nu, idag, har vi gått från 0 till 100. Från inga uppdrag till två uppdrag.

Vi får välja. Det eller det. Fritt val. Det händer ju typ inte.


Välkommen o du ljuva c-uppsats, nu skall vi göra arbetslivet konkret!


Puss*

Höstregn

Igår när det var sol så tokregnade det.

Det tokregnade krispiga, gula, röda och orange löv.

Jag var tvungen att stanna och titta och hälsa hösten välkommen.


Puss*


Roliga nyheter del 2

Angående de chilenska gruvarbetarna som nu Ä.N.T.L.I.G.E.N har fått komma upp till jordens yta igen (det är ju faktiskt ett mirakel att alla klarat sig levande och utan skador).

Följande kunde läsas i bland annat GP och ses på diverse olika nyhetssändningar. 


Älskarinnan mötte Barrios

Det blev älskarinnan Susana Valenzuela som tog emotgruvarbetaren Yonni Barrios när han som 21:e man räddades ur djupet på onsdagskvällen svensk tid.


Hans hustru sedan 28 år, Marta Salinas, stod fast vid sitt beslut att inte närvara när maken återkom till jordens yta.

-Jag är lycklig att han lever, det är ett Guds mirakel. Men jag tänker inte närvara, då han även bett sin älskarinna att vara där. Jag är en anständig kvinna, hade Salinas sagt inför räddningsaktionen.

Den i sammanhanget något pikanta historien har fått igång medier världen över och kamerorna följde extra noga och extra nära omfamningen mellan Yonni Barrios och Susana Valenzuela när de båda möttes.

Samtidigt rapporterade chilenska medier att separationen mellan Barrios och Salinas i praktiken skett långt tidigare. Visserligen var de tekniskt sett fortfarande man och hustru men de separerade för flera år sedan och därefter har Yonni Barrios och Susana Valenzuela blivit ett par, enligt nyhetsbyrån AFP.

Den 50-årige Barrios, som är elektriker till yrket, har fungerat som en sorts läkare för gruvarbetarna under tiden i underjorden, sedan det konstaterats att han har vissa elementära kunskaper i medicin.



Jag säger något i stil med "Hahaha! Dä va la änte så brå dô!"



Puss*


Roliga nyheter

Det är självklart. Man skall inte göra inbrott. Man skall inte stjäla. Men det är faktiskt ganska kul när någon gör det med lite finess eller vad det skall kallas...

Följande kan läsas i Hallandsposten


Sötsugen tjuv greps inne i bageri

En 24-årig man som är misstänkt för inbrottsstöld greps inne i ett hembageri i centrala Halmstad under natten mot tisdagen.

Mannen hade tagit sig in i butiken genom att krossa en ruta. Inne i butiken hade han, enligt polisen, mumsat i sig bakelser och kakor och andra godsaker som fanns där.
Han togs dock på bar gärning av en polispatrull.




Jag säger endast:
Hahaha!

Puss*


Buno Mars

Egentligen har jag lite svårt för slemmiga pojksångare med extremstort hjärta och romantiska liknelser så det både räcker och blir över, men just denna låt har nåt.

Titta på videon, lite mellan fingrarna, men somliga delar, precis som låten är riktigt bra.


http://www.youtube.com/watch?v=LjhCEhWiKXk




Puss*


Höstljung

Nu är det regn i luften alla dagar och kylan biter om morgnarna. Ljungen är planterad på balkongen och hösten är här.








Puss*

 


Länge leve kärleken!

Det är ändå så att det tänds en litet ljus av hopp när det är torsdagskalas med räkor och vitt vin (romantikklassikern) för att fira mormor och morfars 60-åriga bröllopsdag.


60 år. Diamantbröllop. Det är så himla härligt! Det verkar ändå som att det finns hopp om att livslång kärlek finns.



http://www.newsluxe.com/sothebys-vend-un-diamant-de-84-carats.php


Puss* 

 

 


100 gånger!

Kära vänner!

Idag är en stor dag.

Idag är dagen då jag tränat 100 gånger. Lite sommaruppehåll, där jag dock varit aktiv på ett eller annat vis, oftast... Lite svackor, här och där, lite sjukdom och lathet. Men inse! Jag har haft på mig träningskläder 100 gånger i år. 100 gånger!

Och hur jag vet det? Med hjälp av min lilla minneslista har inte ett enda pass glömts bort!

 

 Puss*


Liv och vind

Det är något härligt med livet som man ändå måste ta vara på. 

Det är något med sol, Storm och vatten. Och romantiska helger mitt ute i ingenstans.



Puss*

RSS 2.0