Minnesdagen

Man behöver liksom inte göra nåt stort av det men det kan ju vara på sin plats att i alla fall reflektera en minut över att det är förintelsens minnesdag idag. 







Puss*

Närmre

Dagarna går och fortare än kvickt är det 27 februari. En månad kvar och jag vet inte om jag skall skratta eller gråta.





Puss*


Mildred Pierce

Jag är arg. Jättearg. 


Jag är så förbannad på den där skitungen Veda i Svt:s 30-talsserie Mildred Pierce. 5 avsnitt. Hon blir värre och värre. Och jag är så jävla arg på henne. Wäääää! 



Om jag någon gång får barn. Låt det inte bli som Veda. Snälla. 




Puss*

Aotch

Jaha. Så var det igång. 

Jag har träningsvärk från ryggslutet till fötterna. På baksidan av kroppen. Det gör ont när jag sätter mig ner. Och när jag sitter. 

Trevligt. 
Väger upp med lite Center





Puss*

The Goo Goo dolls

1. The Goo Goo Dolls – Iris
2. The Goo Goo Dolls – Slide



What you feel is what you are
And what you are is beautiful




Det är en trevlig textrad som man kan ge en tanke om man vill. 



Puss* 



Dagens tips

Tillåt mig att få tipsa om dagens bästa sida.
www.damnyouautocorrect.com
Mycket bra.
Puss*

Nyårsdagen

09:08. 
Tyst. 
Snöfall.
Kallt. 
Nyårsdag. 


Mer eller mindre ensam i backen. Ingen kö i liften. Lägger en åtta med mig själv. Kan välja fritt på lös nysnö och manchesterrandigt. Pratar med en okänd skidare på väg upp. Andas friskt på vägen ner. 


Tyst. 
Liftkillen frågar om det är bra genom glasrutan. Han får en tumme upp. 
Åker med mig själv. Upp, ner, upp, ner. Och trivs. 

Kan inte riktigt släppa det. 
Magiskt, på något vis. 



Puss*


127

Karaktären sätts på prov såhär i början på året. Mindre godis, alkohol, mer sömn och mindre stress. Lite mer karaktär, detta året.


Nej, jag tror inte att jag har någon. Ingen karaktär. Jag gillar godis, alkohol och nångång då och då att få känna mig lite viktig och stressad. Ingen karaktär, inga förbud. Men väl en liten, liten tanke om att jag detta året skall slå 2011 och för den delen 2010 års träningsresultat. 127 gånger.


Idag är det torsdag. Träning vecka 1, hittills: 0 gånger.
To be continued.



Puss*


2012

2011. Det värsta året i livet, på många sätt. 


2012. Året då Jorden, enligt Mayaindianerna, kommer gå under. 23 december 2012. 


Jävlar. Jävlar vad jag ska göra allt jag kan för att göra så mycket roligt jag kan fram till dess. 



Puss*

RSS 2.0