Så, idag

Såhär dan före dopparedan vill jag hålla din hand och somna i din famn.



Puss*

Ett stort steg

Nu har vi skickat in uppsatsen till våran handledare. Nu händer följande:

* Handledaren granskar.
* Vi skriver en liten extrarapport med bonusmaterial till uppdragsgivaren.
* Vi rättar till det handledaren vill. Analysera mera eller gör om gör rätt?
* Vi skickar till opponenter och examinatorer.
* Vi gör opponering på en annan uppsats.
* Vi försvarar oss.
* Vi ändrar det som opponenterna och examinatorerna vill.
* Vi lämnar in.

Då är vi i vecka 3. Och nästa termin har redan börjat.
Jullov, någon?

Full fart! Nu kör vi! Jeeehaaa! In i kaklet?!

Puss*

Små, små steg

Denna helgen har jag gjort en miljard olika saker. Men det som ändå känns varmast och störst i hjärtat är att Fredagkvällens yngsta flicka tog sina första steg framför pianot hemma hos oss.



Puss*

Den fulla italienaren

En full student från Italien sitter lealös på spårvagnen.
Hans vän håller honom på axeln och berättar ljudligt att den fulla killen skall åka hem imorgon. Det är hans sista kväll här.

Fulla killen gör tummen upp. Somnar till. Vaknar. Ser ut att ha kvicknat till en millimeter.

Sen kräks han. På golvet. På spårvagnen. Och liksom låter, hulkar.


Jag tycker det är synd. Det är hans sista kväll under utlandsstudierna och han måste lämna festen för tidigt och kräks framför alla på spårvagnen. Hans sista kväll som han ville minnas.
Nu kommer han inte minnas. Han kommer veta. Veta vad han gjorde, men inte minnas det. Och han kommer ha med sig det en ganska god stund i livet.



Puss*

Skogsbrand

En 14-årig pojke tömmer sin vattenpipas glödande kol i en skog i norra Israel.

Det börjar brinna och elder håller sig vid liv i fem dygn.

Minst 42 personer dör.


14 år. Brand. 5 dagar. 42 döda.

Där, snackar vi ångest.


Puss*

Soluppgång

De få minuter jag lyckades sova inatt stördes jag av att det var sommar och vi satt vid havet, tittade på soluppgången och höll varandra i hand.

Man gör liksom inte det på vintern...
Istället: Stor 7/11-kaffe och uppsatsdiskussion.



Puss*

Fröknarna

Det finns inget som går upp emot en helhelg med vänner.
Kan inte mer än ödmjukast tacka för att stannar i mitt liv och buga samt bocka för att ni gav mig en så underbar och härlig helg i Staden gjord av halm.


Ja. Jag älskar er.





Puss*

Poppins

Säger som Mary Poppins:

At least it's clean...




Puss*

Paniken










Jävligt obehagligt.

Puss*

Om kvällarna

När jag borstar tänderna om kvällarna står jag ofta i det vänstra fönstret i vardagsrummet och tittar ut över gatan.

Det spelar ingen roll vilken dag det är, hur sent det är, vilken årstid eller vilket väder det är. Det är alltid någon som går förbi.

Då, när jag står där, brukar jag fundera på var den personen är på väg.




Puss*

RSS 2.0