Paradiset

Om det skulle vara låten till en scen i en film vet jag inte om det skulle vara då jag:  

- springer över en äng med armarna rakt ut i solnedgången
- sitter gråtande i en soffa
- skriker, bråkar och kastar saker
- blir hemligt, passionerat och djupt förförd 


Svårdefinierad känsla, men bra är det. 
Håll till godo. 

http://www.youtube.com/watch?v=J6ZWlDks0nQ


Puss* 


Ruta 1

På något vis är det ganska lätt ändå att, trots kämpande och strävan vareviga dag, hamna på den välkända rutan nummer ett igen. 


Tröttsamt eller lärorikt? 



Puss*

Instrumentalt

Jag tycker det kan vara svårt med modern instrumentalmusik (alltså modern anno modernmodern som i nutid och inte 18, 1900-tal). Vad är bra? Vem? Vilka? Hur? Vad vill dom egentligen?! Det är ju så mycket svårare att leverera en känsla utan sång. Enligt mig. Svårare vilket innebär att lyckas man blir det gött. Kanske en smula tröttsamt i längden, men även där: kompetens, känsla, musikalitet avgör. Och kanske en bra titel på låt och album. Enligt mig. 



Låt mig få bjuda er: 
Explosions in the sky. 

Explosions In The Sky – The Only Moment We Were Alone






The Only Moment We Were Alone. Värme, kärlek, panik. 
Tack å hej. 



Puss* 


Hösten

Alltså, jag måste bara säga det att det är så himla underbart att veckans bästa vardag, onsdag, äntligen förgylls av Bonde söker fru och Grey's Anatomy. Det är ju himmel. Och jag behöver inte någon annan tv. Där får jag allt. 



Puss*

Ballerina

Den blir bättre och bättre varje gång. Jag lovar. 





Puss*



Pussycat dolls

The Pussycat Dolls – When I Grow Up


Kanske är något att fokusera på? 
Be careful what you wish for, cause you just might get it. 



Och så sitter jag här med dåligt samvete. 


Puss*

Läger

Nästan 50 ungdomar, fyra ledare. Tempo, snabba vändningar, lekar, spel, tävlingar, skratt, energi, matlagning och middag i racerfart. Ingen sömn. "Vi dygnar då!" 



Samma som för tio år sen. Lika galet, glatt och mysigt. 
Men jag är tio äldre.
Och ledare istället för assistent. 
Vuxen istället för ungdom. 
Trevligt. 



Puss*

Tentaplugg

Jag måste säga det att det är så himla skönt att komma hem på kvällen och inte behöva gräva djupt i böcker. Inget tentaplugg. Ingen pluggångest. Inget Jag borde läsa lite. Nope. Det är över och jag måste påminna mig själv om det ibland. 



Puss* 


Ps. Idag började Grey's Anatomy. Det är höst.

RSS 2.0