1987/1922

Jag: Jag viker lite tvätt.

Mormor: Stryker du något, då?

Jag: Nej...

Mormor: Inte ens Stormens skjortor?

Jag: Näe, det får han göra själv...

Mormor: Va?! Får han?



Ett telefonsamtal om en hustrus (eller dylikt) måsten.
1987 vs 1922.

Söta, snälla mormor som i alla år strukit morfars skjortor.

Puss*

Vårluft

Skinnjacka
Ingen halsduk på promenaden hem från skolan
HD med tillhörande knutte på Avenyn
Blyg sol som kikar fram
Folk på parkbänkar

Jag är nyklippt och det ÄR vår i luften.
Känns som att nu kan ingenting stoppa mig. Förutom den LILLA (stora) PETITESEN (katastrofen) tenta imorgon. Är ett nervo men försöker foka på sol och Freeport i helgen.

Puss*

Tankevurpa

Ett litet smakprov från föreläsning, hållen på engelska. Nedskrivet av någon som helt klart tänker på svenska...


Kan man inte fulfilla den ena gör man det med den andra.

Att vara människa utifrån human growth.

Be able to understand mekanismerna mellan attityd och behavior.

Dessa enhance performance and satisfaction.



Tentan kommer förmodligen se likadan ut.


Puss*

AlpStormen

Man vet inte vad man har förrän det åker till Alperna i 10 dagar.


Men det bästa med att det är vindstilla hemma är att det nu finns tid för självrannsakan. Varför just Stormen, liksom... Och det bästa med det är att jag kommer på en hel hög med saker! 


Puss*  

Kräm

Jag äter kräm väldigt, väldigt sällan. Men. Om man nu skall göra det så är Ekströms extra prima jordgubbskräm EXTREMT underbar.

Seså! Gå och köp. Nu!


Puss*

Våldtagen?

Klockan är 22:15. Söndag. Väntar på spårvagnen vid Valand.

En tjej kommer in i busskuren och ställer sig på replängds avstånd från mig och väntar hon också.
Det knackar på glasrutan bakom henne.
Hon vänder sig om.
En kille gör tecken. Tecken som innebär skamliga sexuella förslag.
Hon säger nåt i stil med "usch! Fy!" och ställer sig på fotlängds avstånd från mig.

Hon säger "Det skall inte behöva vara så här".
"Nej", säger jag. "Jag har väntat på min vagn i 16 minuter för att jag inte vågar gå hem själv".

Det skall inte behöva vara så här.


Puss*

När det gäller

När det verkligen gäller. Då vet man vilka man kan lita på.


Puss*

Urban offpist skiiers

Nu så här lite i efterhand, efter releasepartyt och det värsta trycket efter autografer lagt sig är det väl dags att publicera årets film på webblogg.se.


Snön smälter lite för var dag, men ack så kul man kan ha i luftigt puder på Korsvägen i Göteborg.

Se och njut!


http://www.youtube.com/watch?v=c_0SGn8ECGE


Puss*

Tandis

Hej, jag har tid hos tandläkaren klockan åtta.

Vad heter du?

Ovädret.

Jaha... Hmm... När är du född?

För 11826000 minuter sen, lite drygt.

Jaha. Det står första april klockan åtta på dig här.

Jaha. Då ses vi då, då.




Suck.


Puss*


RSS 2.0