Motigt

Idag är dagen då jag blev besegrad. 





Puss*

Vackert

Mycket blir sämre med tiden. Mat, teknik, minnet. 


Men så finns det sånt som blir vackrare för varje minut i livet. 








Puss*

Som det var förr

Popcorn och hästhoppning. En galen kombination, djärv men ljuvlig.



Puss*

Dagens tips

Enligt tidingen Your life kan man på iTunes köpa en katalog med alla The Beatles låtar (Inse hur många och hur många bra låtar det är). För endast 1349 kronor. Då behöver man ju inte ens vänta på att Spotify skall få lägga ut! 




Puss*

Dagens toalettklotter

Läst på KTB:s ena damtoalett: 




Jag känner mig lika förvirrad som Lady Gaga i vanliga jeans. 







Puss*

Komplettering

Jag måste komplettera det nya mantrat med:


Skam den som ger sig.



Puss*

Pilutta dig!!!

Haha! Undra du. Men det blir inget med det. 




http://www.youtube.com/watch?v=uxcnP2WQwMM







Puss*

Om du vill bli rädd

Dagens djungelordspråk: 





Om du tror att du känner dig själv, gå till en psykolog så skall du få se motsatsen.








Puss*

Det nya svarta

Den lilla svarta är odödlig. Kommer alltid överleva och kommer alltid funka i alla lägen, alla fester, alla jobb. Allting. Men nu har den lilla svarta fått konkurrens. Den har fått konkurrens av ett mantra. 


But if you never try you'll never know
Just what you're worth




Det nya svarta är att prova. För utan att prova får man inte veta. I alla lägen. 



Puss* 


Ps. Om du vill sätta in det nya mantrat i sitt helt rätta sammanhang så lyssna på Coldplay och låten Fix you.

Människor

Det är härligt med människor ändå.

Jag är fascinerad, hur medryckande och utvecklande det är att spendera en vecka i en fjällstuga med 16 okända ungdomar. Hur härligt det är att få bekräftelse av andra och hur givande det faktiskt är att se att en person inte nödvändigtvis måste vara som det första mötet säger utan kan förändras. Till det bättre. Jag tycker det är skönt. Det är härligt. Det är underbart med människor. 





Underbart. 

Puss*

Det svenniga sinnet

Igår när jag skulle åka buss var det fullt. Eller, det var fullt på svennevis. En person per dubbelsäte. Alla i en snygg och prydlig rad längs med bussfönstrena. Jag kollade läget och eftersom även jag är svenne så letade jag efter ett helt och hållet tomt säte. Det fanns ett kvar. Nästan längst bak.

Längst bak satt fyra killar, kanske 15 år gamla.

"Skit. Dom kommer hålla på och prata massa jobbigt och vara stökiga. Så där som gangsterkillar är. ", tänkte jag i mitt svenniga sinne. Men. Mitt svenninga sinne ville ändå sitta på två säten, så jag gick dit. Långt bak i bussen.

Efter en halv minut insåg jag att dessa fyra gossar, 15 år gamla, har en allvarlig diskussion om minoritetsspråk och dialekter. Deras samtal höll sig kring detta ämne hela bussresan, kanske 20 minuter.

Jag säger bara en sak: SHAME ON ME!



Puss*

. . . . . .






Puss*

RSS 2.0