Minneshjälp

Ibland behövs det inte så mycket för att man skall minnas.

Tio knallblå fingernaglar, till exempel...

Puss*

Ålderstecken nummer 1

TPL.

" Man blir så jääla tpl när man kommer hit" sa kollegan som går på gymnasiet.

" Tpl" undrade jag.

" Trött på livet" sa han.


Tpl. Jag känner mig gammal och hänger inte med i ungdomens uttryck. En ganska härlig känsla.


Puss*


Ansiktscréme

Det känns som att det är en smula hopplöst när Mormor, 88 år, frågar vilken ansiktscréme jag använder eftersom:

"Jag tycker det är så svårt att hitta rätt, det finns liksom ingen som passar mig så bra".

88 år. Hjälp...

Puss*

Valfusk

Det må vara galet och synd men, demokratin har fått säga sitt.

Om man funderar lite till på det hela med valet 2010 så tycker i alla fall jag att det är skönt att det inte har fuskats i rösträkningen, att man får rösta på vilket parti man vill utan att man blir dödad, att även kvinnor får rösta, att vallokalerna inte är bevakade av militär och att vår stadsminister väntade till efter rösträkningen var klar med att se sig som segrare eftersom han inte har mutat någon.

Det känns tryggt att bo i Sverige och skönt att kunna rösta utan rädsla.


Och även jag gillar olika.



(Bilden är lånad från Aftonbladets facebookgrupp "Vi gillar olika")

Puss*

 


Ange dig!

Jag undrar vem av mina 229 Facebook-kompisar som röstade på Sverigedemokraterna.


Puss*

Födelsedag

Jag gillar konceptet födelsedag.

Då är det en dag man får önska sig det man vill, får göra roliga saker och umgås med kärvänliga människor.

Det är en bra grej.

Puss*

Nej då har det gått för långt

Jag älskar Facebook.
Det är liksom avslappnande beroendeframkallande där jag får utrymme att gilla, störa mig och dela med mig. Berätta saker som ingen skulle vetat annars. Få veta sånt som jag inte skulle fått veta annars.

Men jag tycker faktiskt att det har gått för långt. Att det verkligen har spårat ur när någon lägger ut en bild på sin fars kista från begravningsceremonin. Med blommor och allt.

Då har det gått för långt. Tycker jag i alla fall.


Puss*

Det går bra nu

Många gånger har jag tänkt att jag skall livrädda pumpsen ur högen bakom dörren och ställa dom i fina prydliga skoställ. Mätt, tittat ut, finurlat, insett att det inte finns bra, stapelbara skoställ i rätt mått.

Köpte för breda på Bolagret. Åkte hem till Mamma och Pappa och sågade, borrade och skruvade. Och nu passar de perfekt för att dörren till höger skall gå att öppna utan att flytta stället. Grymmo!  


Mina vänner, det går bra nu. Och pumpsen kan åter andas samt överleva.


Puss*

 


Nysning

Igår, på Vetenskapens värld, fick jag lära mig en sak.

En nysning dundrar ut ur näsan i 160 km i timmen och innehåller 44 000 bakterier. I undersökningen visade det sig att dessa 44 000 bakterier blir mindre och mindre men finns kvar i upp till 40 meter, i exempelvis ett tåg.


Fräscht?


Puss*

Fångarna på fortet

Jag måste bara säga att Fångarna på fortet är lika bra nu som då och jag är lika nervös när den blåa tiden rinner ut och nyckeln är allt för nära men ändå långt borta.

Jag gillar't!



Puss


RSS 2.0