Höpp, höpp, höpp!

Så var första dagen i skolan avklarad.


Den inleddes med orden:
"Ni måste börja nu. Annars kommer ni inte hinna".


Kandidatuppsats nästa, alltså. Och innan dess två tentor i forskningsmetod II och vetenskapsteori.
Så vet ni.



Puss*

En hyvens person

Jag gillar hyvens personer.

Exempelvis som killen i sportaffären som sa att det inte skiljde speciellt mycket på dom skorna för 499 och dom för 899.

Jag gillar hyvens personer.

Personer.

Puss

Dagens sanna ord

Dagens sanning utfärdades redan ganska tidigt på morgonen av en härlig kollega från Göteborg.


"Du vet, kan man inte googla (läs goggla)idag, va, då går det åt helvete".


Det är så sant som det är sagt. Hur gjorde de gamla grekerna?


Puss*


Jag vill göra musik.

Så har Kulturkalaset i Göteborg dragit igång och tisdagen bjöd José Gonzalez och Göteborg String Theory. Redan här förstår man ju att det kommer bli magiskt. Och det var det.

Ljuvlig musik som stegrade mellan husen på Götaplatsen. Lugn, harmoni blandat med emotionell livlig stråkorkester. Och. En dirigent som med hela kroppen visade vad han ville skulle förmedlas. Som viftade med armar och rörde sig, dansade så att luggen inte längre ville stanna bakom örat. Han gjorde musik. Där och då.

Jag längtar. Jag längtar så himla mycket efter att få göra musik. Höst, kom och starta igång kören igen. Jag längtar efter att få sjunga. Sjunga så att luggen inte vill stanna bakom örat. Sjunga så att jag blir svettig och tårarna är på väg.

Jag vill. Jag vill.

Nu.

Puss*

Dag 1 på jobbet, konstigt att man längtar bort

I god tid, som vanligt, tog jag cykeln, relativt glad i hågen mot jobbet. Dag 1 efter 4 veckors ledighet. Jo, en liten suck la jag nog, men ändå så att det kändes helt okej.

Kom fram, låste cykeln och gick in i omklädningsrummet. Fortfarande samma känsla.

Gick upp i lunchrummet och tog en frukt samt Aftonbladet. Sa hej till två personer jag aldrig sett förr, personal, antar jag på deras röda tröjor.

Ett känt  ansikte kom upp för trappan. Vi kan kalla henne Fröken Nutriellett, så vet ni läget.

Jag: Hej!
Fröken Nutrilett: Hej, fan va jag är hungrig (Ton tröttare än tåget och sur. Mackor i handen).
Jag: Hehe, ajdå... (Tuggar frenetiskt på min nektarin och tänker att jag INTE vill ha Degjuliakaka med 10 kilo smör och ost.).
Fröken Nutrilett: Ja, jag har inte ätit på hela dagen.
Jag: Oj, är det så mycket folk?
Fröken Nutrilett: Nej, jag har varit i korven hela dagen (Samma ton fast nu blandad med bitterheten. Den smittosamma tonen blandad med bitterheten. Smittar av sig på mig). Jag skulle inte ens vara där. Suck (Varför är det skillnad och så mycket sämre att vara i korven istället för kassan? Mindre utvecklande?).
Jag: (Trött på bitterjobbet och tänker att det var ju inte svar på frågan men skiter i det eftersom jag är smittad.) Nehe. (Tar min kärna och går).

Tar mig till stämpelklockan med tunga steg. Försöker att vara inte allt för påverkad och tänker att Fröken Nutrilett bara har en dålig dag.
Ut i butiken.
Framme vid kassan.

Fröken humör: Hej! (Glatt. Jag blir fetlurad och tror att allt är bra och att hon typ skall säga "det var längesen! Välkommen tillbaka från semestern". Men istället:) Välkommen till helvetet.
Jag: ? Va? Tack?

Hände detta verkligen?! Konstigt att man längtar lite efter att skolan skall börja igen.

Puss*

Ps. Tack för att du läst ända hit.

Vecka 3 samt 4

Sedär ja, så har 4 veckor semester flugit förbi och de två sista spenderades i Göteborg och hör samt häpna Kroatien.

För att följa samma spår som tidigare inlägg om semestern har det sett ut ungefär på följande sätt, utan inbördes ordning eller ranking.

Rovinj
Gränder
Restaurang
Konzum
Frukost på balkongen
Solvarma nektariner
Vatten på flaska
Venedig
Gondol
Balkong om kvällarna
Tupplur på stranden
Bad
Snorkling
Badskor
Vin
Solnedgång
Stadspromenader
Pula
Svett
Kartläsning
Härlighet
Evighet
Amen.
Puss*

RSS 2.0