Vackra Vila!

Man kan liksom identifiera sig med vissa klädmärken.
Stormen är Peak Performance.
Jag är Vila.

Givetvis fann jag, i en tidning, en underbar klänning till sommarens bröllop. "Den måste jag ha". Men den fanns inte.

Jag väntade. Och väntade. Och väntade.

Rinde Mandel, dom skulle inte ta in den.
Ringde Vila i Partille. Den skulle komma.

Och. Den kom.
Jag ringde och la undan. Den sista small. YES!
Åkte dit. Provade. Den passade (så klart, eftersom vi är ett).
Men. Den var trasig. Och fläckig.

Den enda klänningen i hela Göteborg. TRASIG!

Ringde Vila i Halmstad. Nobben.
Ringde Vila i Stockholm. Nej.

Till slut.
Nelly.com räddade mig.
Nu är den beställd och jag kommer vara finast på festen!




Puss*

Tillägg

Nedan följer ett tillägg till gårdagens lista.


Lisebergs åkattraktioner provkörs.
Semestern är beviljad önskade veckor.

I can feel it in the air!

Puss*

Nu är det dags

Balkongen är städad, möblerna är inoljade och blommor planterade.
Vinterjackan används mer och mer sällan.
Cykeldäcken är pumpade och rullar snabbare än någonsin.
En tenta och en hemtenta kvar (förhoppningsvis, om det gick bra på senaste, annars två tentor).
Solen värmer.

I can feel it. Sommaren är på väg.


Puss*

Ful men skön

Hon på gymmet: Oj, va dina byxor ser sköna ut. Var har du köpt dom?
Jag: Tack, ja dom är sköna. Köpta på HM för massa år sen.
Hon på gymmet: Jahaja. Ja, jag bryr mig liksom inte om hur det ser ut bara kläderna är sköna att ha på sig.


Menas det då att mina byxor är fula men ser sköna ut?
Tänk så knas det kan bli. Mycket festligt.

Puss*

RSS 2.0