Jultvång

Först tänkte jag skita i det men efter en helg med julöppethus och 630 julpysslande barn utan att känna julstämning förändrades läget.

Jag har julfixochdonat så det står härliga till. Hemskt ledsen, släkten. Verkar som att jag la lönen på annat än klappar till er....


Puss*


Kärlek

Tydligen känner man liknande känslor när man ser sin iPhone som när man ser sin närmsta släkt. Jag är beredd att hålla med.



Puss*

Ps. Skrivet från min iPhone.


Kaffedrickare!

Jag firar (?) 1 år i kaffets värld med att köpa den fylligare sorten på Espresso House, gillade det och klassificerar mig nu som äkta kaffedrickare. 

Grattis mormor! Äntligen, eller hur?! 





Puss*

Små steg i taget

Så, när jag äntligen bestämt mig, hittat en bra deal, sagt till mig själv att: nu är det dags. Då. Då är den slut i lager. Men, om en vecka, förhoppningsvis, är jag stolt mor till en Iphone 4s




Puss*

Dagarna

525600 x 4 = 2102400

365 x 4 = 1460


Puss*

Dressman

Ni hör väl rösten, Dressmanrösten: Faaarrrsss daaag.... 


Fars. Dag. 





Joråmensåatteeeee.... 
Fars dag?! 


Puss*

Amerikat

Är det ändå inte helt otroligt att Amerikas förenta stater i vissa avseenden är först och dessutom bäst med så himla mycket men samtidigt lika efter i utvecklingen som ett bortglömt u-land?
Abortmotstånd?! Omröstning?!

Välkommen till 2011. Här har man fått rätten att tycka att det inte är värdigt varken för den våldtagna, gravida blivande mamman eller för den delen det kommande barnet att leva under sådana förhållnaden. Med en sådan far.

Men vad vet jag? Det kanske blir en bra uppväxt? Det kanske inte alls känns konstigt? Kanske inte alls känns stenålder att man inte får välja att göra som man vill med sin egen kropp?



Puss*

Benjamin

Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
Benjamin Buttons otroliga liv.
Se den. 


Vet inte om det är den eviga frågan om kärlek vs ålder eller livslång men omöjlig kärlek som varar genom och över andra relationer, men som alltid finns i bakgrunden och i djupet av en, som är det mest fascinerande i filmen. 

Jag vet inte vad det är som fångar mig. Men jag älskar den. 




Puss*

Nu få're va bra

Fäjjsbåck och Spåttifaj. Nu räcker det. Jag vill inte att alla skall se alla låtar jag lyssnar på. Och. Jag. Vill. Inte. Se. Alla. Andras. Låtar. Alltid. Och detta trots att jag allt som oftast har musiktorka. 




Puss*

Så himla bra

Så mycket bättre. Andra upplagan av Tv4:s storsuccé. Klubben för inbördes beundran och artisternas chans att visa att de är de bästa skaparna som kan göra en låt så himla mycket bättre. 


Så mycket bättre. 
Jag tycker ändå att det är det. Gammalt blir nyare, det görs om, tänks igen. Och så tycker dom alltid om varanra. Det är precis den präktighet jag behöver ibland. 



Puss*

RSS 2.0