Nu

Lisa, slå mig hårt i huvudet. NU!

Åh! Titta på mig!

date. kan man kalla det så? jo... kanske... himla trevligt va det iaf. kan inte släppa. Mun. Ögon. Händer. det är inte ofta jag tittar på ögon. det händer typ inte. eller det händer inte. men nu. kan inte släppa. gaah! kan i detalj beskriva. varje millimeter. det har aldrig hänt förr...

ett världsproblem:
när det bara finns belgiska jordgubbar vill ALLA ha svenska. när det bara finns svenska vill ALLA ha belgiska.

imon ska jag till tandläkaren. vill inte. finns 2 anledningar.
1. jag är rädd. dom är onda. vill mig ont. gör ont. jag gillar inte det. då blir jag rädd...
2. nu måste man betala. dyrt. vill inte det heller.

sill ger fläsk livslust. så är det. och det är en bra kombo. haha! du är min älskade älskling. och det vet du!

haha! hockeyrumpa. jo.. ja... varför inte?

lev väl och ta hand om dig. lova det.


puss*


Ros och mys

Jag har fått en ros idag. för att någon gjorde en insats och kom lite sent. man får komma sent om man gör nåt bra. utan att köpa rosor. men jag blev glad. himla glad.

efter jobbet, efter rosen, bar det av in till stora staden för att köpa div. böcker inför sommaren. kan liksom inte låna av biblioteket och sedan kladda ner alla med jordgubbar... det är nog inte så populärt...

hade trevligt sällskap och vi satte oss i gräset med glass och myste i solen. soft. om man räknar bort hunden brevid som både en och två gånger tittade argt på mig med blicken " 'm gonna eat youu! " måste verkligen bli av med min hundskräck.. är typ bara smilla och emelia jag kan klappa.. och dom är snälla. och små. hemskt när folk binder upp sina rottweilerhundar och går in o handlar i ett halvår. inte kul. ät mig inte!
tänkte häromdagen hur jag skulle göra om hunden slet sig. såg mig själv stående och hoppandes på barstolen jag sitter på med en galen hund nedanför mig som hoppar o skäller... visar alla tänder o hugger ilsket efter både armar och ben...

det är kul att va blekfis och umgås med nån som är brun. asbrun. fint brun. fin överhuvudtaget. jättefin.

puss*

Trött!

trött. riktigt trött. så himla trött att jag inte är säker på om jag varit tröttare innan. jo det har jag. ett antal gånger. men imorse är absolut med på top 10. slapp som jag är så liftade jag med mamma till busshållplatsen för att slippa gå.

på jobbet idag läste jag en bok. en hel bok. Martina-koden. det säger en del om hur mycket folk det har varit idag. och en del om hur roligt jag ändå hade. idag va faktiskt den dag som gått fortast hittills. inte vet jag varför. bra bok kanske...

eller trevligt besök. (aaaaah! vilket pirr! )

troligen det sistnämnda...

nåt som är skumt är att mitt ögonbryn har ryckt hela dagen. hela tiden. kan liksom inte riktigt titta folk i ögonen för det känns som att det enda dom ser är mitt hysteriska ögonbryn. troligen gör dom inte det, men det känns så.
kristian sa nåt om förbjuden kärlek och ryck i ögonbrynet. tror inte på det. mer på nervositet och stress. hade jobbiga kamper med ögonbryn under hela gymnasietiden. stress. men  nu? jag har ju för fan läst en bok idag!

och till ch:s förtret. måste skriva lite om jordgubbarna. SJUKT goda idag. mmm! svenska. ååh gott!

repade med L n' P förut med.. inför gig i sommar. åh va vi är bra! tom. jag sätter man in the mirror nu... till hösten kommer malin med. det kommer bli grymt! och en sak som är rolig är att han som va så hiiimla snygg för tre år sen nu är inte alls snygg, men har förtfarande sjukt många skrattstreck vid ögonen. han har även flickvän.

idag är det måndag. idag blev klockan 15. jag smälte. men reste mig igen. BRA emelie!

HAHA! du är trasig. jag njuter.

vem fan vill jobba en fredagkväll???!

lev väl och ta hand om dig!

puss*


Mys eller ut eller mys...

himla skönt med helg. synd att dom tar slut så fort bara...

dagen började med en liten resa till Lager 157 med sissel,  hennes moder med kille och min syster yster. vilket gäng som ch sa...
det blev lite shoppat. Ett par jeans, ett linne och två klänningar... som att någon skulle bli förvånad över det.... att jag kommer hem med klänningar liksom...

va hemma o vände. gick till karin. tog mina fotoalbum med mina 471 bilder och gick. tungt som fan va det. den vägen som tar två minuter att gå i vanliga fall tog typ tio. haha! väl där åkte vi vidare till hennes pappa med en mellanlandning på Rimi. ica:n som alltid kommer heta Rimi. det bara är så...

satt hemma hos karin och velade... ut och festa eller hemma och mysa... det blev stanna hemma o mysa. tills vi började kolla på alla partybilder i albumen. då började det rycka i ch:s dansnerver. på en timma va vi inne i stan hemma hos ch, fixade o stylade... förfestande. fan va kul det va... det är en upplevelse som måste ses när ch dansar till "dansa i neon" och lär migoch karin hur man gör den perfekta tyrannosaurius(eller hur det stavas) rex moven... det va en upplevelse..

morgonen idag var även den en upplevelse. köttbullar o mos från grillen till frukost... vinglade ur sängen och blev senare tvingad in på maxi för att köpa grattiskort till david. jag utan hårband. någon hade tagit det igår. tack... :P

eftersom jag och syster är hemskt dåliga människor som inte köper morsdagpresent så fick vi bege oss in till stan idag. himla många intryck en dag som denna. va hemma tjugo i fem. kl fem skulle vi tydligen vara på middag hos mormor och morfar. vilket jag fick veta halv fem. trött men hungrig fick jag snällt följa med...

nu är det bara att ladda för jordgubbar. vill ha varmt.
sjunga imon. äntligen! ååh det gör ont i magen när jag inte får sjunga...


gaah! vilka händer! vilka händer!


puss*

Expertjälvel!

idag har hela frölunda köpt jordgubbar. det kan jag lova.har typ inte hunnit äta nåt. hur mycket folk som helst. men det gör ingenting... för tiden flög förbi... :)

efter jobbet åkte jag in till stan för att hämta ut mina 471 bilder. hos Expert. det va en chock. vilken bunt. galet många bilder. fattar inte hur jag lyckats ta så många. himla kul va det iaf. skrattade ig genom hela bussresan hem...

tråkigt dock att jag fick fel storlek på album så jag och pappa fick åka in igen och byta. tråkigt var även att det va tusen mils kö och att alla före skulle köpa kameror och mobiler... trevligt dock att jag fick rabatt eftersom killen gett mig fel album och vi fick åka in igen. GAAH! jobbigt..

sissel, min vapendragare hjälpte mig att sätta in alla bilder. en timma tog det.

varför sms?

puss*


Kyla

Idag har det varit kallt. riktigt jävla jävelkallt. sådär så det gör ont i alla delar av kroppen. trots 5 tröjor. vinterjacka. raggsockar. vantar. fleecefilt. osv. kallt. och så regnade det. eller det är knappt värt att kallas regn. mest som att det blåste vatten. som att någon sprutade på en med en sprayflaska. Först.
Sen började det regna på riktigt. men jag är ju under tak som väl är. men ändå. infektioner att vänta lite här och där. Tack så mycket. men nej tack. om jag får avstå...

skönt att min lilla lisa har kommit hem igen. hel och hållen. typ.

Läst ut Mossviksfruar idag. Shit... ingen handling men jag kunde inte släppa den. det gick liksom inte. Jag brukar verklgien ite falla för böcker. utom Harry Potter då så klart. men denna lilla bok fastnade.

Älska, bli jävligt arg, förlåta lite grann. men inte glömma. det är tredje aternativet.

Jag fick ett sms idag. det värmde lite i det där skitkalla. tack gullet...

gaaah! jag blir tokig!


puss*

RSS 2.0