Kombination eller sommar

När jag började jobba idag kl 17 var det sol och sommarvarmt ute. Jag hade på mig shorts och linne.

Jag slutade jobba kl 22. Satte foten på regnvåt asfalt, men det var uppehåll.

I rask takt, samtidigt som jag låste upp cykellåset, ökade regnet.

Halvvägs hem rann strida strömmar längs mina ben och droppar drippade från hjälmen.

Inte hade jag kunnat förutspå att den klarblåa himlen skulle utbytas mot ett svart mörker. Kunde någon det?

Hade jag bara otur eller är det svensk sommar?
Kanske en kombination, inte vet jag. 


Puss*

Till alla Harry Potter- fans

För alla er som undrar hur det känns att få en dödskyss så tror jag att jag vet.

Cykla förbi Chalmerstunneln en varm sommardag.

Det är ljummet, vinden smeker kinderna. Tills. Tunneln öppnar sig.

Det kommer en sån isande kall vind som luktar fukt och jord. Kall och elak. Hugger hål i det varma ljumma.

Så tror jag att det känns när någon suger ut ens själ. Ger en en dödskyss.


Puss*

RSS 2.0