No more spontanitet

Påminn mig om att jag aldrig, aldrig mer skall vara spontan och överraska. Alla mina försök till att vårda och hitta på roliga saker blir misslyckade.
Så, nu lägger jag ner, officiellt. No more spontanitet. No more överraskningar. No more kul.
Från nu och för all tid ligger det på den andre parten att först kolla kalendern och sedan hitta på. Jag har gett upp.




2010. Bara du vet vad vi vill men inte vågar...


Puss*

Gräsänka

Jahopp... Så va man gräsänka då. I elva dagar. Hur kan man med att byta Göteborg mot Charmonix?
Känns liksom tomt. Har inget mer att tillägga.

Puss*


TOFFEL!

Kommer väl få en hel del skit för följande inlägg, men man måste utmana ödet ibland.



Ska man toffla är det väl lika bra att göra det ordentligt...?

Igår skulle jag som den goda människa jag är vika handdukar åt den jag för det mesta tillbringar min lediga tid med.
Igår skulle jag som den goda människa jag är lägga in dom vikta handdukarna i garderoben där den jag för det mesta tillbringar min lediga tid med förvarar sina handdukar.

Det gick inte. Det fick inte plats. Det låg en hel hög med inte vikta handdukar där. Så då tänkte jag som den snälla människa jag är att jag kan vika dom med då, så allt får plats och inte ligger i ett enda virrvarr.

Eftersom den jag för det mesta tillbringar min lediga tid med betalade räkningar tänkte jag att jag kunde lika gärna fortsätta vika mer virrvarrkläder. Byxorna på hyllan under. Det hela slutade med att jag drog med den jag för det mesta tillbringar min lediga tid med i byxvikandet eftersom det fanns hela 47 par i garderoben. Använder den jag för det mesta tillbringar min lediga tid med alla 47 byxorna? Nej. Kanske 7. Så, det blev en garderobsstädning av 3 garderober. Spontant. Alldeles för sent.
Bara för att jag skulle vika handdukar.
Det är inte okej. För mycket toffel.


Kan heller inte släppa- 47 par byxor. I en garderob. 47 par! 47! Det är konstigt.


Puss*

Magkatarr

Magkatarr, Dyspepsi, är ett samlingsnamn för olika besvär från magen. Magkatarr kan utlösas av till exempel olämplig mat, stress och alkohol. Försök därför att förändra din livsstil.


Vanliga symptom:

  • Smärta eller obehagskänsla i magtrakten
  • Halsbränna
  • Reflux- sura uppstötningar
  • Tidig mättnadskänsla vid måltid
  • Hungersug
  • Illamående
  • Känsla av orolig, bullrig mage


Enligt vårdgudien och netdoktor.se.

Bara att hoppas på att jag har nåt mindre läskigt...

Puss*


Hört på spånkan

Det är fredag kväll. 21:45. En grupp män i början av sina bästa år, alltså runt kanske typ 36, entrar, precis som jag, spårvagnen vid Varbergsgatan.

En av männen har inget hår.
Han säger:
" Vi prenumererar på den där Vi i villa."
Hans vän säger:
" Va sa du? Vi utan frilla? Höhöhö!!!"

Ett äkta Göteborgsskämt. Tack för att ni räddade slutet på min dag.

Puss*

Bloggtorka

Igår ville jag verkligen blogga. Jag hade massa vettigt att skriva. Och vad händer då? Jo, jag kommer inte in. " Sidan kan inte visas" stod det.
Idag vill jag nästan blogga. Men jag har inget att skriva. Jag har liksom glömt av allt det där vettiga jag hade igår. Idag är jag bara ovettig med fingrar som inte vill sluta skriva.
Men det är mest ord. Utan egentlig innebörd.

För att ge något att fundera på kan jag bidra med följande:
Min provanställning går ut om en månad och jag vet inte om jag får vara kvar. Nog för att jag hatar Maxi, men jag vill inte vara utan jobb. ( Och om sanningen ska fram så skulle jag tro det eller ej sakna. Några. Inte alla. Men vissa...)


Så har Stormen dragit vidare, över Manchester, och i Göteborg är det vindstilla.


Puss*


Stordådens vecka

Jag har varit hemma från jobbet i två dagar. För att jag varit sjuk. Det är faktiskt himla skönt. Inte att vara sjuk alltså, utan att vara hemma. Sådär oplanerat. Då har man liksom ingen press att man ska göra en massa saker, som jag tycker det kan vara när man är ledig. Planerat ledig...
För när man inte måste, då vill man ju göra saker. Omvänd psykologi, typ.

Jag har lyckats utföra massa viktiga saker trots seg skalle och snorrännilar:

* Papper som legat på hög sen hösten 2006 har nu sorterats och blivit insatta i en pärm. En så kallad vuxenpärm.
* Fler bilder för framkallning har letats fram. Har lite kvar och är än så länge uppe i 341 stycken.
* Beställt två linnen, en kjol och en sjal från hm.com
* Tvättat inför lördagens fotoshoot. (!) Ska med Sissel och Aron till The Studio för att sminkas av makeup- artist och sedan fotas i fashionabla poser. Väldigt girlish. Och ungt. Men kul...
* Till mammas stora glädje fjösstädat mitt rum. Ingen dammsugning dock, till hennes stora förtret.
* Gått en minimal promenad i vårsolen och slängt oviktiga papper som legat på hög sen hösten 2006 i pappersåtervinningen.

Idag är jag nästan frisk. Har jobbat och innan det lyckats utföra stordåd.
På morgonen träffade jag studievägledaren Anita och hittade tre olika fast likadana utbildningar att söka. Blir det Göteborg, Borås eller Trollhättan? Hoppas på Göteborg...
Skall råplugga på dom gamla exemplar av högskoleproven som Anita gav mig. Hon är snäll hon...

Sen va det glasögondags. Efter en match mot ödet hittade jag till slut mina Alain Mikli- bågar ( det va dom där svindyra) i rätt färg på Hendéns och har beställt. Längtar till den 29: e februari. Tur att det är efter lön. 4950 kronor blev summan. "Dra åt helvete!" som Stormen sa...

Puss*

Jag behöver lära mig timeing

Jag tar priset.

Har inte varit sjuk en enda dag på Maxi. ( Och det är sen slutet på september, alltså ungefär snart fem månader)
Men nu. Nu jävlar. Nu drar jag på mig halsont med tillhörande hosta, rinnande ögon, svullen skalle, trötta armar, kli i benen och heshet.

Nu, denna helgen händer allt. Och då är jag sjuk. Det är inte okej. Jag ska ju så klart jobba ( egentligen idag, men jag är hemma. Och så torsdag och fredag. ) men även:
Träffa studievägledaren Anita på universitetet
Fotograferas
På födelsedagskalas
hos Lövet
Träffa Malins indiska vän från Tyskland ( Jaana även kallad...)
Ha konsert med kören
Kanske, eventuellt åka till Ullared ( men inte förrän måndag i så fall... )
Och så är det ju alla hjärtans dag imorgon. ( Inte för att jag har firat det någon gång, men det skulle ju vara kul träffa Stormen. Dock även om det inte varit alla hjärtans dag. )


Är för övrigt inne på Malins spår med en dag där man kan hata alla, så har man det avklarat sedan. Bra tänkt.

Och så dagens tips:
Mocka inte skit med en förkylning i kroppen. Säg till hästen att sluta bajsa.



Dessutom är det fruktansvärt onödigt att skriva söta saker till sitt ex. Det är pretty fuckin' far from ok. Glöm aldrig det. Lev efter det.


Puss*


Kvällens och dagens

Kvällens:

Mongo: Stormens proppar
Härligaste: Hannas underbara " Here my cry"
Äntligen: Kortare, mjukt, oslitet, nyklippt hår
Senilitet: Mina noter ligger någonstans där jag inte är
Fulaste: Mackan som ramlade mellan diskbänken och spisen
What??! : American Idol


Och så dagens:

Mest uppfriskande: Galoppen. Snabbt. Så tårana rann. Liggandes i svängarna. En känsla jag uppskattar och vill att alla ska få känna...
Stora skratt: Bollen på Karins mössa åkte av och låg i leran. Stort skratt. Jag tog ett steg bakåt och trampar fel. Ramlar på rumpan i leran. Stort skratt. Tårar igen.


Puss*

Jag tror jag är tant

Nu går det utför på allvar.

När jag skulle gå på bussen häromdagen blev jag omsprungen av ett gäng ungdomar. ( Japp. Det var så jag tänkte. Jag som är 20 och egentligen lika mycket ungdom som dom, vilka var kanske 14 eller nåt... )
Min första tanke var då:
"Usch va jobbigt. Dom kommer skrika och låta, det är bäst att jag sätter mig långt fram. "
Landade på ett sånt där fyrasäte. Med extra mycket benplats. Reserverad för handikappade. Och för mig med min rullator.
Jag håller på att bli tant.



About all of the things
That I long to believe
About love and the truth
And what you mean to me
And the truth is baby you're all that I need
( Jon Bon Jovi- Bed of roses)

Puss*


Det är något med hur du

Det är något med hur du rör dig
Det är något med hur du ser på mig
Det är något med hur du bryr dig
Det är något med hur du vill att jag ska ha det bra
Det är något med hur du skrattar
Det är något med hur du ger mig ett liv
Det är något med hur du gör som du vill fast jag inte vill
Det är något med hur du säger saker som gör mig tokig
Det är något med hur du envisas
Det är något med hur du ger mig allt jag behöver
Det är något med hur du tar hand om mig
Det är något med hur du är som får mig att tycka om dig.
Det är något som får mig att tycka att sexton är ett litet tal.
Det är du som har gjort så att november, december och januari har blivit härliga.


Puss*


Rik eller cool, jag kan inte välja

Jag har lånat hem fler bågar. Massa fler bågar. Problemet är att det här är riktiga. Dyra grejer. Mina favoriter kostar 2790 kr. För bågen. Och runt kanske 700 per glas. För ett glas. Jag har två ögon. Två ögon är lika med två glas är lika med runt kanske 1400.
Och inget ta två för en här inte. Nej nej.

Frågan är nu som följer:
Skall jag köpa ett par asdyra ascoola eller ska jag köpa två par mindre coola, men snygga, och billiga. Och dessutom två.
Vill jag vara rik eller vill jag vara cool?
Rik och mindre cool eller fattig och svincool?

I det långa loppet verkar det ju mer smart att vara fattig och cool. Då köper jag ju liksom ett par kvalitetesglasögon som håller länge och är coola länge. Och då kanske jag sparar pengar eftersom jag inte behöver köpa nya så snart igen. Men köper jag mindre coola kan jag köpa nya mindre coola igen, snart, och på så sätt ha haft fyra olika glasögon istället för ett.
Det är svårt det här.

Cool är för övrigt ett mycket fult ord om man läser det många gånger. Och den som orkar räkna hur många gånger jag skrivit cool i detta inlägg vinner en heldag med mina nya coola eller mindre coola brillor!


Puss*


Jakten har börjat

Nu har jag äntligen tagit mig i kragen. Jag har börjat leta efter nya glasögon. Mina som jag har nu, när jag inte har linserna i, vilket är mer och mer sällan i och med den geniala påkomsten( kan man säga så) att göra linser som man kan sova med, är ruggigt slitna och för små och otrendiga och så ser jag inte i dom. Och ser inte klok ut i dom heller, för den delen...

Var på en så kallad billighetsaffär idag. Eller två var jag på... Aktuell Optik och Direkt Optik. Det är sånna där ställen som man får fler par än man betalar för. Det gillar jag. Om jag köper två, till priset av ett, kan jag ha ett par mörka och ett par ljusa. Det är ju underbart!
Hittade sju par brillor på dessa två billighetsaffärer. Fastnade för två par. Och betalar för ett.
Men. Jag lever ju ett förståndligt liv, numera, så jag har lovat att gå till fler ställen för att vara helt säker på att jag inte gör något dumt när jag köper dom första jag ser.
Ibland får jag för mig att vara impulsiv... Det är inte ofta, men det händer.

I helgen såg vi för övrigt: Hjälp! , sen Borat, sen Torsk på Tallinn. Full av hemskt galen humor! 


Det är vi som är Stormen och Ovädret.



Puss*


Jag vill krypa ur mitt skinn

Nu är det slut. För alltid.
Jag känner mig helt tom. Finner inga ord.
Vill skrika ut min smärta, det som gör så ont inom mig, men det går inte. Ljuden stockar sig i halsen. Och fastnar där. Jag känner mig för svag för att ta i. Jag orkar inte använda magen och kaskadkräkas ut ett skrik. Det gör för ont.

Min käraste har lämnat mig. Det blir inget mer. Ingen mer Harry Potter. Sista boken är slut. Sista orden har setts av mina ögon, uppfattats av min hjärna, sugits in av mitt hjärta.
All kraft har lämnat mig. Jag känner ingen glädje. Jag känner bara tomhet. Fokus finns inte. Jag driver runt som en osalig ande. Kan inte komma på något att göra. Vet massor jag borde göra. Men jag kan inte. Jag vill inte. Jag orkar inte.

Det är slut. Inget att längta efter. Inget att se fram emot. Inget värt att vänta på i flera år. Inget.
Jag känner mig tom inombords. Total saknad. Det gör ont i mig. På riktigt. Ont.

Är det såhär man känner sig efter en Dementorskyss?

Puss*

RSS 2.0