Där du är

Ingen video, så ännu en gång uppmanar jag till att lyssna utan att se. Denna gången på Tegan & Sara och deras fabulösa melodi: Where does the good go.

http://www.youtube.com/watch?v=8RDdmfWsrsw

Where do you go with your broken heart in tow
What do you do with the left over you
And how do you know when to let go
Where does the good go
Where does the good go

Look me in the eye and tell me you dont find me attractive
Look me in the heart and tell me you wont go
Look me in the eye and promise no love is like our love
Look me in the heart and unbreak broken, it wont happen






Puss*


Ps. Tow= släp, bogsera


Dröm?











Har jag drömt?

Puss*

Sibelius Julvisa

Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt
I signad juletid
Giv mig Guds ära, änglavakt,
Och över jorden frid
Giv mig en fest som gläder mest den konung
Jag har bett till gäst
Giv mig ej glans, ej guld, ej prakt,
Giv mig en änglavakt

Giv mig ett hem på fosterjord
En gran med barn i ring
En kväll i ljus med Herrens ord
Och mörker däromkring
Giv mig ett bo med samvetsro
Med glad förtröstan, hopp och tro
Giv mig ett hem på fosterjord
Och ljus av Herrens ord




Det sägs att det inte går att sjunga fint om man inte känner texten. Varje ord väger.


Puss*


En hjälp för dagen

Whatever gets you through today....



http://www.youtube.com/watch?v=XC37a4obOmg



Blunda och lyssna, då videon är omagisk, precis i motsats till musiken.








Whatever gets you through today.
Puss*

Multiple choice

En typisk multiple choice-tentafråga kan se ut på följande vis (utan att diskutera innehållets relevans för framtida yrkesroll): 

Immanuel Kant formulerade ett ställningstagande som brukar kallas epistemologisk idealism. Vad innebär det?

􀁆Epistemologisk idealism innebär att man tror att man kan nå säker kunskap genom att använda vetenskaplig metod.
􀁆Epistemologisk idealism innebär att världen är exakt sådan som vi upplever den med våra sinnen.
􀁆Epistemologisk idealism innebär att världen bara finns så länge vi tänker på den, men eftersom Gud alltid tänker på allt så är världen ändå stabil och beständig.
􀁆Inget av ovanstående är rätt.

Har man pluggat ordentligt är det inga problem att svara rätt. Då kan man pricka in det enda rätta svaret. Det kan dock vara så att det enda rätta svaret är Inget av ovanstående är rätt, som i detta fallet. Och då vet man ju ändå inte vad som är rätt...




Varför kan man inte bara få det rätta svaret ikryssat från början?

Puss*


Petter

Jag är ingen hiphopare men Petter i "Så mycket bättre" är bättre än allt.

Å va han är varm och innerlig. Kolla, kolla, kolla in hans underbara version av "Tuff brud i lyxförpackning". Det sväääänger!

http://www.tv4play.se/noje/sa_mycket_battre?title=petter_-_tuff_brud_i_en_lyxforpackning&videoid=1121968







Jag kan liksom inte sluta le...


Puss*

Inlägget utan rubrik













Jo. Jag saknar dig.



Puss*

3 år







Puss*


Personlighet

För att få en välskriven och förståelig uppsats har vi valt att operationalisera begreppet personlighet.


Burnham formulerar det på följande vis:
"What personality is, everybody knows; but nobody can tell".







Det är alltså fortfarande ganska instabilt. Men det löser vi nog med tiden.


Puss*

Fader vår

Fader vår
Som är i himmelen
Helgat varde ditt namn
Tillkomme ditt rike
Ske din vilja
Så som i himmelen,
Så och på jorden
Vårt dagliga bröd,
Giv oss idag
Och förlåt oss våra skulder
Så som och vi förlåta dem oss skyldiga äro
Och inled oss icke i frestelse,
Utan fräls oss ifrån ondo
Ty riket är ditt
Och makten
Och härligheten
I evighet
Amen.

Tacksägelse

Det är ett previlegium. Ett riktigt previlegium att få sjunga i Loud 'n Proud.

Tack för en helg fylld av sång, värme, vänskap, lycka.






En helg jag aldrig kommer glömma.

Puss*


Desigual

Jag förstod direkt då jag satte foten innanför dörren att det inte var något som passade för en studentbudget, men nyöppnade Desigual i Nordstan är som att gå på konstutställning.


Puss*

RSS 2.0