Nu är allvaret här

Nu har det verkligen dragit igång.
Ny kurs. Mångfald i arbetslivet.

5 seminarieuppgifter, en mångfaldskartläggning, en hemtenta.
5 böcker.
Hela skall läsas.
7, 5 poäng. Ungefär en månad lång.
Jag hinner inte.
Samma dag som hemtentan lämnas in börjar nästa kurs.

Heltid? Japp. Och massa timmar övertid.


Puss*

Ett mått disciplin, tack.

Att det skall vara så svårt att vara disciplinerad. Jag förstår inte vad jag gör för fel. Jag borde verkligen plugga. Läsa tre böcker om organisation. Har tenta på torsdag.

Istället sker följande:
* Långfrukost.
* Letar efter tester på digitala systemkameror.
* Känner lite på den kamera jag impulsköpt. (Lova att inte säga nåt till pappa!)
* Funderar på att dammsuga.
* Måste handla mat.
* Facebook, webblogg, kompisblogg, facebook, facebook.
* Hämta böcker till nästa kurs. 
* Sätta tillbaka noter i pärmen efter helgen.

Inget vettigt. Det sker inget vettigt. Inget plugg. Plugg är lika med vettigt.
Att det skall vara så svårt att vara diciplinerad.


Och så måste jag säga att helgens resa till Genéve med kören var det bästa som hänt mig på länge.
Det var längesen jag skrattade så djupt, hjärtligt, härligt, länge. Åt helt löjliga saker.
Aldrig förr har jag tagit i så från tårna när jag sjungit Praise be to God.
Aldrig förr har jag känt mig så fylld av den glädje som musiken och Loud 'n Proud ger mig.
Håll i er! Jag älskar er alla! Älskar!

Puss*

I huvudet på Galenpanna

Följande har hänt i mitt huvud de senaste dagarna:

Asta. Sjukare än någonsin. Jag tänker på min lilla dator och om den kommer bli frisk dagarna i ända.

Lock i örat. Alltid när jag blir förkyld får jag lock i örat. Bom stopp toklock. Inte bra med tanke på helgen.

Flyga. I helgen skall jag flyga till Genéve. Flyga. Jag är livrädd för att flyga. Jag hatar att flyga.

Packa. Vad skall packas? Hur mycket? Eller lite..?

Skolan. Ligger efter i projektarbetet. Vet inte hur tentan skall gå. Nästa torsdag. Jag tror inte jag vill.


Puss*


Välkommen till tre, kan jag hjälpa till med något?

" Nya drivrutiner har installerats. Datorn startas om om 4:32 minuter" " Starta om nu" Click.

"Välkommen!" "Lösenord"

Internet funkar inte.

Stänger av.
Startar om.

"Välkommen" "Lösenord"

Internet funkar inte.

Stänger av.
Väntar i 3 minuter.
Startar om.

Ringer 3 support. " Du är placerad i kö. Din beräknade väntetid är...... 20..... minuter. "
Damn you!!!!

"Datorn har stängts av på ett felaktigt sätt och kunde inte startas normalt. "
I helvete heller. Jag stängde av som man skall.

" Vill du reparera skadorna?" " Finish" Click.
Jävla datorjävel.

"Välkommen till tre vad kan jag hjälpa dig med? "

"Välkommen" " Lösenord"

" Mitt mobila bredband funkar inte. Datorn hade installerat nåt och ville starta om. Och nu funkar det inte. "
"Okej, har du provat att avinstallera och installera om det?"
" Nej, hur ska jag veta det?

"Ansluter....." " Ansluten. 0:01"

" Nu verkar det funka."
" Jaha, va bra. Trevlig kväll. "

Isn't it ironic...

Puss*

Tjock i näsan

Gaaah! Jag kan inte andas! Hela min näsa är gästad av en hel swimmingpool med snor. Det rinner heeela tiden. Missbrukar näsdukar och Fishermans Friend. Eller fiskHermans vän, som jag hellre kallar dom eftersom pappa heter Herman. Mycket festligt.

I vilket fall så måste jag fortsätta plugga, skall läsa 40 sidor ikväll. Innan det blir assent. Och tvätta färdigt. Och så vill jag kolla på Idol. Hinner inte, men gör det nog ändå...


Och så måste jag säga att jag idag läst det längsta ordet på länge: Informationsbearbetningsdimensionen. Ett ord som man faktiskt får skriva i Word utan att det blir ett rött, vågigt streck under. Det finns liksom, på riktigt...

Nu. Mot kapitel 4 i boken Organisationer, samhälle och globalisering.

Puss*


Åter till verkligheten

Nu är det tisdag och jag har gått i skolan i tre veckor.
Nollningen är över och jag har dragit på mig världens förkylning bara för att jag vill ha lite uppmärksamhet och för att få tycka lite synd om mig själv. Alltid lika härligt att ha svidande ögon, tät rinnande näsa och ond hals.

Jo, och så har ju skolan dragit igång på allvar. Och nu vet jag vad ni menar, alla ni som talat om, tipsat, upplyst.
Fika. Hela tiden.
Massa nya människor som alla är lika undrande om vem man passar med. (Misstänker att allt nytt folk gett mig tät näsa)
Ångest. Som Stormen sa: "Du kommer ha ångest i tre år". Ville inte tro det men förstår nu. Hela tiden " jag borde läsa nu" " jag vill sova, shoppa, umgås, kolla på film men borde plugga"
Tentaångest. Förstod inte detta heller, inte förrän nu. Rädsla för att misslyckas och stress över att hinna läsa alla 512 000 sidor.
Pendla. Buss och tåg. Japp. Men vi måste vara i skolan i Borås kanske max tre, fyra dagar i veckan. Hoppas jag överlever.


Måste även berätta om dagens roligaste:
Jag har en så kallad walk in closet. Råkade stänga dörren, som inte har något handtag. Och kom inte in. Mina kläder. Instängda i ett litet rum. Tror ni att jag blev nöjd?

Puss*

Det blir aldrig som man tänkt sig.


Det blir aldrig som jag tänkt mig.
Därför måste jag sluta drömma, önska, hoppas och tro en massa saker.
Puss*

RSS 2.0