Så jävla bra!

Och så måste jag få skryta lite.

Samhälle, organisation och individ. VG.
Mångfald i arbetslivet. VG.
Arbetsorganisation, utveckling och lärande. VG.
Rekrytering. VG.
Psykosociala aspekter. G. (och två poäng från VG)
Utan omtentor.

Och nu är det dags för företagsekonomi och ekonomistyrning. Wish me luck!

Puss*

Våren!

Så kom den äntligen.
Veckan när man går hem från kören och det är ljust ute...

Puss*

Tolvtimmarsdag

Tolv timmar.
Tolv timmar på Pedagogen.
Tolv timmar plugg.

Tenta imorgon.
Tolv timmar.
Det är ju helt crazy.
Nu måste jag sova.

Puss*

Guldkant

Jag var på bröllop i somras.

Ett sånt där helt underbart bröllop med klarblå himmel, så som alla vill att det skall vara.
En underbar vigsel med en underbar efterföljande fest.
En fest med underbara människor och underbar tal.
Alla höll tal, kändes det som. Alla höll tal, utom jag.
Jag bara grät. Satt med ryggen mot brudparet och grät. Hulkade när brudgummens bror hade skrivit en låt.
Strilande tårar när gudmodern till parets son sa sina ord.
Jag grät. Hela tiden.

Och så var det en kvinna. Brudens fadder. Hon gav paret tips. Tips om hur man skall göra för att få ett bra, lyckat och långlivat äktenskap.
Jag minns inga av dem. Utom ett: Sätt guldkant på vardagen.
Och låt oss ta fasta på det.

Det bär av till Halmstad. Stormen och Ovädret skall till Halmstad och äta vunnen middag på en härlig restaurang. Vunnen middag för 1800 kronor.
Och bo på Scandic hotel och äta KRAV-märkt frukost och bada bubbelpool. Och sova. Och slappa. Och gå på stan. Och kramas. Hela tiden.
Är inte det guldkant, så säg..?

Puss*

Home, not so sweet home

Nu är jag hemma igen. Hemma från metervis med snö, sol, svett och tårar. Farttårar. Eftersom skidglasögonen gick sönder i seklets största vurpa. Lyckligtvis det enda trasiga.

Nu är jag hemma igen. Hemma från livemusik två gånger om dagen. Livemusik två gånger om dagen med en Dagens i handen. Skratt, sång och Dagens, flera gånger om dagen.

Nu är jag hemma igen. Hemma från brakfrukost i form av stuvad spenat, pasta, stekt ägg, bacon, vita bönor. Stormacka och lillmacka. Backgodis.

Nu är jag hemma igen. Hemma med tio kilo smutsiga kläder, snowboard med Schweiziskt snövatten, rödbrända, flagiga kinder och vetskapen om att jag klarade det. Jag klarade att flyga två flyg och åka två tåg. Ensam. Genom Europa. Och, jag klarade den, den gula puckelpisten. Gul. Känn på den!

Puss*

Bra

Vad ska jag säga?

Det känns bra nu. Riktigt bra.

Over and out.


Puss*

Trollkarlen från Oz

Jag är lite som lejonet i Trollkarlen från Oz.
Snäll, vimsig, lurvig frisyr. Och feg.

Men nu har jag gjort det.
Jag har följt That yellow brick road till Oz.
Jag har fått mod. Mod i mängder av världens bästa trollkarl.

Jag har bokat flygbiljetter med ett byte.
Jag har kollat upp tågtider från flygplatsen. Tågtider med ett byte.

Två flyg och två tåg.
Sen är jag i Engelberg.
Förhoppningsvis pudersnö och strålande sol.
Och min snowboard.

Jag har fått mod av Trollkarlen i Oz.
Jag skall flyga två flyg. Åka två tåg.
Ensam. ENSAM.
Skräck, till en början.
Ångest som fortsättning.
Men nu.
Spänning.
Åh, va spännande det skall bli.
Jag längtar.

Puss*


Kärleken

Kärlekens tragedi heter inte döden, den heter inte skilsmässa - den heter likgiltighet.
Skrivet av William Somerset Maugham. Mailat av Stormen.

Varför tvivla?
Det är ingen idé att lyssna på varken magkänsla eller förnuft.
Det är bara att köra.
Köra utan att tänka så förbannat mycket.

Puss*

Eller var det vår?

Du kan dränka dig i minnen
Eller litervis med vin
Du kan sjunka ner i sörjan och vända dygn
Men allt är gjort


Ensamma dar, väldiga värld
Orden ekar i hennes röst
Ingen sömn och inga svar
Ingenting kvar mer än ett rostigt svärd
Som hugger och vrider sig i ditt bröst
Vi ses på hjärtats bar
Det här är brustna hjärtans höst

(Lars Winnerbäck- Brusna hjärtans höst)

Puss*


RSS 2.0